kamratjohansson Postat 21 februari 2008 Postat 21 februari 2008 (redigerat) Hej. Jag har skaffat mig en mikrofon (Röde NT1-A) och ett externt ljudkort (t.c. electronics, konnekt 8). Med ljudkortet följde en skiva med drivrutiner och cubase LE. Jag har installierat allt och uppdaterat drivrutinerna utan att några problem uppstod. Jag kan spela in ljud genom micen och ljudkortet men ej lyssna genom kortet. detta är inget problem iljudinpelaren för där kan jag lyssna genom mitt interna kort fast jag spelat in genom det externa. detta fungerar dock ej i cubase. hur skall jag göra för att kunna spela upp ljud genom det externa kortet? tacksam för all hjälp Redigerat 23 februari 2008 av kamratjohansson
kamratjohansson Postat 31 mars 2008 Trådstartare Postat 31 mars 2008 ingen som kan något om cubase eller har ni bara inte tid att hjälpa till? jag behöver verkligen hjälp så det vore kul om någon kunde försöka.
Assar Postat 31 mars 2008 Postat 31 mars 2008 Har du styrt en utgång under Devices -> VST Connections (har jag för mig att menyn heter) till en utgång på ditt ljudkort?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.