Jump to content
Annons

LowL

Recommended Posts

Hejsan hejsan, jag är en kille på 16 år och går på en IT skola i Lidköping.

Jag gjorde en låt för några månader sedan och den blev väll inte särskilt bra men i alla fall.

Ok, nu är det så här att denna låt jag gjorde har några bytt namn och skrivit att det är dom som har gjort den.

Här är då min låt: http://youtube.com/watch?v=AoObO60X4EM&feature=related

Och

Här är dom som bytt namn och satt dit sin egna: http://youtube.com/watch?v=tPEAzPfdxmw&feature=related

Detta är ju inte roligt alls tycker jag, om ni vill ha "bevis" på att det är jag som gjort den så är den med på

100 best techno vol 13.

Mvh LowL

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

om ni vill ha "bevis" på att det är jag som gjort den så är den med på

100 best techno vol 13.

F%¤#n vad ruttet. Kanske är nån vars tjej du stal som vill jävlas med dig 🥰

Skämt å sido

Om den är med på nån samling som jag då antar att ett skivbolag ligger bakom bör du kontakta dom kanske.

Redigerat av Tobias J
Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså har den blivit släppt på nåt sätt eller är det bara denna enda youtube-film det handlar om?

Hej, alltså det är några som bara bytt namn och lagt upp den på youtube. Den har inte släppts på nått annat ställe under deras namn vad jag vet. Men det känns ju lite tråkigt.

Mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Whistler (oregistrerad)

Kontakta Youtube som du redan nämnt. Det de har gjort är brott mot upphovsrättslagen, oavsett om den har släppts på skivbolag eller på annat sätt publicerats.

Därefter kontaktar du de som har gjort plagiatet och säger som det är, att de har tagit ditt namn och publcerat det under sitt egna namn, tar de inte ner det så vidtar du rättsliga åtgärder.

Allt detta ska givetvis presenteras på ett artigt och sakligt sätt. Att bli arg och svära åt dem ser verkligen inte bra ut om eventuell juridisk prövning skulle ske, då korrespondensen mellan er kan komma användas i processen.

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

De menade nog inte att de varken skrivit eller ens spelat in låten. Det enda de vill visa är att de vet hur man sätter in cd:n i spelaren.

De är ju bara Discjockeys, menar jag...

🙂

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...