Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag kör adobe audition i Rewireläge med Reason. Kan man använda t.ex. Reasons kompressor på en gitarr man spelat in i audition i Rewire? Hur gör man i så fall?

Annons
Postat

Tyvärr. Rewirekanaler går enbart från Reason till Audition.

Du blir tvungen att exportera ut gitarrtagningen till en wav eller aiff, ladda in som en sampling i en Reason-sampler och sedan lägga på Reasons kompressor.

• 3 veckor senare...
Postat

Gäller samma sak genom Cubase 4? Man kan inte skicka en effekt till en kanal och sen skicka vidare den genom en bus eller nånting liknande?

Postat

Nej, Cubase kan inte vara Rewire-slav. Men varför skulle du?

Cubase effekter är VST-effekter som du kan ladda in direkt i Audition.

Postat (redigerat)

Alltså.. jag är inte Audition-användare.. jag funderade om det gick att göra i Cubase4.. var kanske lite otydlig i min frågeställning..

edit: va inget.. reason tar ju inte emot nåt ljud så det spelar ingen roll hur man kopplar, effekterna får inget att processera...

Redigerat av Tracer

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.