ThomasJ Postat 11 februari 2008 Postat 11 februari 2008 Jag har läst lite om *ix baserade system o lallat lite i Redhat för jättelänge sedan. mennu har jag skaffat en mac som är baserat på Darwin. Någon här som har ett tipps på gratis guider i pdf ? Hellst på svenska! / Thomas
VacUm Postat 12 februari 2008 Postat 12 februari 2008 det är i princip samma som alla andra *nix-system. /etc /usr /bin /var /sbin ... allt finns där. Och allt går att lösa om man vill. Google är bästa manualen.
ThomasJ Postat 12 februari 2008 Trådstartare Postat 12 februari 2008 Danke. Hittadeåt /man Mt bra funktion.
Dingbats Postat 12 februari 2008 Postat 12 februari 2008 Det är väl bara att leka runt lite. Lite otydligt vad du kan och vad du vill kunna här, men kan du cd, ls, less, grep, find, chmod, chown, sudo, sed, rm, cp, och kanske några fler kommandon jag glömt så är det ju bra. Och så redirecta input/output och pipes. Annars ska väl inte OSX vara så himla annorlunda nåt annat *nix.
ThomasJ Postat 12 februari 2008 Trådstartare Postat 12 februari 2008 Det är väl bara att leka runt lite. Lite otydligt vad du kan och vad du vill kunna här, men kan du cd, ls, less, grep, find, chmod, chown, sudo, sed, rm, cp, och kanske några fler kommandon jag glömt så är det ju bra. Och så redirecta input/output och pipes. Annars ska väl inte OSX vara så himla annorlunda nåt annat *nix. Jorå, lite kan jag allt. Men det var typ 5 pr sedan jag satt RedHat
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.