ch_29 Postat 10 februari 2008 Postat 10 februari 2008 Hej Jag har fått låna en gammal, fin Tascam Porta One. Eftersom jag är lite av en novis när det gäller inspelningar så behöver jag lite hjälp när det gäller mikar. Jag hittade en mik på jobbet, men jag får det inte att låta särskilt mycket. Är det någon som har ett bra, billigt förslag på mik? Tacksam för svar
Anders F Postat 10 februari 2008 Postat 10 februari 2008 Vad skall du spela in? ska det vara en allroundmikrofon? Jag vet inte hur din porta är, men har du fantommatning? Om inte så skulle jag köpa till det och ha en kondensatormikrofon. T.ex TSM MT87 låter helt okej som allroundmikrofon tycker jag, med tanke på priset också. MVH Anders
musik (oregistrerad) Postat 10 februari 2008 Postat 10 februari 2008 Vilken mik ska jag ha till por ...rinspelningar, trodde jag rubriken var. (Den huggs ju av på förstasidan, rubriken). Roligast på Forumet på länge!! 🙂😄☺️😄😑
ch_29 Postat 11 februari 2008 Trådstartare Postat 11 februari 2008 Vad skall du spela in? ska det vara en allroundmikrofon? Jag vet inte hur din porta är, men har du fantommatning? Om inte så skulle jag köpa till det och ha en kondensatormikrofon. T.ex TSM MT87 låter helt okej som allroundmikrofon tycker jag, med tanke på priset också. MVH Anders Nope. Ingen fantommatning. Bara vanliga telepluggar.
ch_29 Postat 11 februari 2008 Trådstartare Postat 11 februari 2008 Vilken mik ska jag ha till por ...rinspelningar, trodde jag rubriken var. (Den huggs ju av på förstasidan, rubriken). Roligast på Forumet på länge!! 😆😄😄😄😄 Det är alltid trevligt att göra någon glad:)
DivineCo Postat 11 februari 2008 Postat 11 februari 2008 Tycker nog också att TSM MT87 är en bra mick om man inte vill lägga ut specielt mycket pengar men den kräver ju fantommatning av något slag.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.