Jump to content
Annons

Köpa gitarr i USA?


Garberg

Recommended Posts

Annons
Kommer att åka till USA till våren o funderar på att köpa med mej en gura hem. Det verkar finnas lite pengar att tjäna på det. Någon som har erfarenhet av detta som kan tipsa om tull osv?

Se till att ta bort prislappen till att börja med, sen kan du ju sätta ett par 4Sound stickers på hardcaset eller nåt så borde det vara lugnt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Köpte mig en am fender stratosonic HH när jag var i NYC för ett år sedan. Kalas!

Priset blev mer än hälften så dyrt som i sverige så man tjänar verkligen på det.

Många butiker ger ofta ut såkallade fejk-kvitton där det står att du har köpt den begagnat för en billig peng så du slipper betala skatt och tull.

Men oftast blir du alldrig kollad påväg hem. Som sagt gör som jag och sätt ett apple klistermärke på hardcasen så stannar dom dig inte

Du kommer bli glad åt priset

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite OT men ändå...

Det är intressanta med detta forum är att folk anser det förjävligt att inte betala för sig när man laddar ner musik/mjukvara.

Sedan om man ska blåsa staten på moms i tullen så ställer alla upp med diverse tips. Intressant 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är intressanta med detta forum är att folk anser det förjävligt att inte betala för sig när man laddar ner musik/mjukvara.

Sedan om man ska blåsa staten på moms i tullen så ställer alla upp med diverse tips. Intressant 😄

+1 LOL 😑

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, bra tips. Men oavsett om det blir tull för min del eller inte så funderar jag på en ESP ECLIPSE I PL. Problemet är bara att jag inte hittar någon affär på nätet som har den i Chicago. Verkar vara rätt ovanligt med ESP överhuvutaget i USA. Någon som vet vart jag ska leta eller som kan rekommendera något annat för någon som vill emigrera från en usel japanstata till en stenhård och jävligt elak gitarr?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, bra tips. Men oavsett om det blir tull för min del eller inte så funderar jag på en ESP ECLIPSE I PL. Problemet är bara att jag inte hittar någon affär på nätet som har den i Chicago. Verkar vara rätt ovanligt med ESP överhuvutaget i USA. Någon som vet vart jag ska leta eller som kan rekommendera något annat för någon som vill emigrera från en usel japanstata till en stenhård och jävligt elak gitarr?

Håll du fast vid din ESP-dröm. Har själv en Eclipse i svart med svart mekanik och en vit binding runt kroppen. SÅ SNYGG, och med flagg-inlaysen och EMG:arna *gahhh*. För övrigt stämmer dina adjektiv också in på den.

Rock on!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...