Jump to content
Annons

Gratis eller billig förstärkarplugg till Mac


Viper

Recommended Posts

Har testat Amplitube-versionen som följde med min Mbox mini, men den låter inte allt för skoj och är trist att spela med. På jobbet använder jag gratispluggen Gsuite (JCM 900, med några pedaler) som är gratis, resurssnål och faktiskt låter riktigt bra, men den finns ju inte till Mac.

Det jag är ute efter är ett bra distljud utan krusiduller, någon som kan tipsa?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Istället för att svara på din fråga ställer jag en tillbaka. Sitter själv i PC-miljö och tycker att allt gratis är värt att testa ☺️

Vart hittade du Gsuite?

Hoppas det löser sig med mac-plugsen! 😛

/ F

Fick den av en bekant, men den verkar vara lätt att hitta. Varför köpa en tung plugg för flera tusen spänn när det som är gratis kanske funkar bäst, i alla fall till att dema låtar.

Tips: Kör en Boss distpuck innan JCM och välj den halvdistade kanalen. Den distade kanalen låter precis som en riktig JCM gör med getingaktig dist. Jag blev själv förvånad hur följsam den var att spela med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tips: Kör en Boss distpuck innan JCM och välj den halvdistade kanalen. Den distade kanalen låter precis som en riktig JCM gör med getingaktig dist. Jag blev själv förvånad hur följsam den var att spela med.

Och nu pratar du JCM 900 Dual Reverb, gissar jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...