Jump to content
Annons

Världens bästa hörlurar...


Sonefors

Recommended Posts

Hoppas jag iallfall. För det är dom två jag väljer mellan.

Det är så att jag ska köpa nya lurar, men kan bara handla dom ifrån komplett.se...Komplett har inga Studiolurar i sitt sortiment, men jag har iallafall hittat två modeller som jag gillar och som jag tror kan användas som produktions och mixnigslur.

AKG K601P, Pris 2195:- SEK Länk till AKG lurarna

Koss PRO 4AAAT, Pris 1095:- Länk till koss lurarna

Min fråga är om någon av er därute har testat dessa lurar och vad ni har för åsikter om dessa? Jag har bra erfarenhet av båda lurarna, men inte just dessa. Så därför undrar jag om det är värt att köpa AKG lurarna som kostar ca tusen kr mer än koss lurarna?

PS: Anledningen till att jag bara kan handla på komplett.se är för att jag har presentkort där och har bränt alla andra pengar på en mac och nya logic 🙂

Mvh

Fredrik Sonefors

Edit: Jag är ledsen för att jag skapar en ny tråd om lurar, men jag har sökt och fann ingen annan utväg 😱

Redigerat av Sonefors
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Har inte hört Koss-varianten men K601 är något av det bästa jag hört.

Det var inget dåligt betyg. Undrar om dom har dom på 4sound vid medborgarplatsen, så jag kan lyssna på dom, innan jag köper dom ifrån komplett 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det inte nån sennheiser modell som brukar rekommenderas?

Jo, men jag kan som sagt bara handla på komplett.se 😛

efter att kattungar demolerat sladden till mina akg-271 & ingen sladd verkar dyka upp på 4sound efter 4 veckor

blir man ju smått sugen på K601P..priset var ju överkommligt tlm. 🙂

Ja, jag är ganska sugen på dom jag också. Ska ta pendeln till 4sound nu och kolla in om dom har dom 😆

Edit: Men det är ingen som har koll på koss lurarna?

Redigerat av Sonefors
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag orkade inte vänta på fler svar, utan tog beslutet att köpa ett par AKG K601P för 2195:- sek. Lyssnade på dom på 4sound idag, och dom lät riktigt bra. Frågan är hur det går att jobba i dom. Dessa lurar kostar lika mycket som en av mina Behringer monitorer kostar. Helt sjukt, hehe 😛 Ja, man får ju hoppas att dom är värd pengarna nu, för det är definitivt mina 2131A från Behringer.

Mvh

Fredrik Sonefors

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag orkade inte vänta på fler svar, utan tog beslutet att köpa ett par AKG K601P för 2195:- sek. Lyssnade på dom på 4sound idag, och dom lät riktigt bra. Frågan är hur det går att jobba i dom. Dessa lurar kostar lika mycket som en av mina Behringer monitorer kostar. Helt sjukt, hehe 😛 Ja, man får ju hoppas att dom är värd pengarna nu, för det är definitivt mina 2131A från Behringer.

Mvh

Fredrik Sonefors

Har lyssnat på ett par K601 också, tyckte dom lät väldigt bra, går i köpes tankar på ett par sånna också faktiskt:)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...