ceeciliah Postat 27 januari 2008 Postat 27 januari 2008 hejhej. jag undrar om ngn vet hur man får tag i melodier man kan göra egna låtar på eller om ngn vet ngt bra program man kan ta bort rösten i låten? (hoppas ni fattar)..
Daniel H Postat 27 januari 2008 Postat 27 januari 2008 Brukar finnas midifiler att ladda ner. Om du lägger in dem i ditt inspelningsprogram och väljer ljuden där så kan det låta helt ok i många fall. Kör du med GM synten så låter det inte alltid såå trevligt.
tordA Postat 27 januari 2008 Postat 27 januari 2008 melodier är något som finns i huvudet. trixet är att få in dom i datan/ på tape med hjälp av ett instrument t.ex sång. ☺️
Daniel H Postat 27 januari 2008 Postat 27 januari 2008 melodier är något som finns i huvudet.trixet är att få in dom i datan/ på tape med hjälp av ett instrument t.ex sång. ☺️ Jag fattade det som om hon ville lägga egen sång på andras låtar.
ceeciliah Postat 27 januari 2008 Trådstartare Postat 27 januari 2008 melodier är något som finns i huvudet.trixet är att få in dom i datan/ på tape med hjälp av ett instrument t.ex sång. ☺️ Jag fattade det som om hon ville lägga egen sång på andras låtar. ja så var det.
Lithium Postat 27 januari 2008 Postat 27 januari 2008 melodier är något som finns i huvudet.trixet är att få in dom i datan/ på tape med hjälp av ett instrument t.ex sång. ☺️ Jag fattade det som om hon ville lägga egen sång på andras låtar. ja så var det. Finns det inte typ kareoke skivor att köpa?
Twilight_Zound Postat 27 januari 2008 Postat 27 januari 2008 Samarbetsdelen på forumet är alldeles ypperlig för detta... ☺️ Då slipper du eventuella problem med copyright osv med....
xarl Postat 27 januari 2008 Postat 27 januari 2008 hur man får tag i melodier man kan göra egna låtar på Hmmm, det är svårt att göra något eget av något någon redan gjort ☺️ (sorry, kunde inte låta bli !!!) Seriöst: Det är heljoxigt att försöka få bort sången från en inspelning, så ödsla inte tid med det. kolla istället efter karaoke skivor som nämndes ovan, det finns även "sneek"varianter att få tag på som inte är "riktiga" karaoke-skivor med textsom rullar, utan bara, instrumentalversioner rakt av:-) kolla även efter singlar, där finns ibland instrumentala versioner med. /Carl
ceeciliah Postat 27 januari 2008 Trådstartare Postat 27 januari 2008 Brukar finnas midifiler att ladda ner. Om du lägger in dem i ditt inspelningsprogram och väljer ljuden där så kan det låta helt ok i många fall. Kör du med GM synten så låter det inte alltid såå trevligt. vad menar du att den finns midifiler att ladda ner? och jag har ett program som heter VirtualDJ men jag fattar det inte x]
ceeciliah Postat 27 januari 2008 Trådstartare Postat 27 januari 2008 Brukar finnas midifiler att ladda ner. Om du lägger in dem i ditt inspelningsprogram och väljer ljuden där så kan det låta helt ok i många fall. Kör du med GM synten så låter det inte alltid såå trevligt. vad menar du att den finns midifiler att ladda ner? och jag har ett program som heter VirtualDJ men jag fattar det inte x]
tordA Postat 27 januari 2008 Postat 27 januari 2008 Samarbetsdelen på forumet är alldeles ypperlig för detta... ☺️ en mycket bra forumdel 😄
Daniel H Postat 27 januari 2008 Postat 27 januari 2008 (redigerat) Brukar finnas midifiler att ladda ner. Om du lägger in dem i ditt inspelningsprogram och väljer ljuden där så kan det låta helt ok i många fall. Kör du med GM synten så låter det inte alltid såå trevligt. vad menar du att den finns midifiler att ladda ner? och jag har ett program som heter VirtualDJ men jag fattar det inte x] Sök på google, artist + låtnamn + midi. Redigerat 27 januari 2008 av Daniel H
isakzmachine Postat 3 februari 2008 Postat 3 februari 2008 (redigerat) melodier är något som finns i huvudet.trixet är att få in dom i datan/ på tape med hjälp av ett instrument t.ex sång. 😱 Jag har bara rytmer i mitt huvud, och det är slitsamt för mig att få fram melodier, men ibland går det... Jag är alldeles för rytmisk, lyssnar ofta på Richie Hawtin och samba. Jag är svenskfödd skåning, och svenskar brukar ju vara melodiska ju! Det är en stor brist man har... livet utan melodi!! Det har ju inte så mycket att göra med tråden så jag ursäktar mig djupt! Redigerat 3 februari 2008 av isakzmachine
musicproject (oregistrerad) Postat 10 mars 2008 Postat 10 mars 2008 det finns att köpa instrumentala versioner av kända låtar på www.itunes.com för ca 9 kr.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.