meerkat Postat 25 januari 2008 Dela Postat 25 januari 2008 Hej! Nån som stött på det, jag får ett eko (en delay), när jag spelar in via mitt nya ljudkort. Det blir sunkrigt inspelat som sjutton.. Det blir väl nån form av rundgång, men hur undviker jag detta? /T Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mrbjoorn Postat 25 januari 2008 Dela Postat 25 januari 2008 Menar du ett eko eller menar du latency? Alltså, spelas ljudet från datorn upp lite senare än när du spelar det? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
meerkat Postat 25 januari 2008 Trådstartare Dela Postat 25 januari 2008 Ja så är det... vad ska man göra? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
meerkat Postat 25 januari 2008 Trådstartare Dela Postat 25 januari 2008 Blir som rungång och när jag drar upp regeln på mixerbordet (den kanalen datorn ligger på) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
drloop (oregistrerad) Postat 25 januari 2008 Dela Postat 25 januari 2008 Direct monitoring på kortet är grejen! Bra för sång. Inte bra om du skall lägga gitarr eller syntar... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
meerkat Postat 25 januari 2008 Trådstartare Dela Postat 25 januari 2008 Mm, jag har det aktiverat i cubase (direct monotoring), ska jag bocka av det? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Piccazzo Postat 25 januari 2008 Dela Postat 25 januari 2008 ska jag bocka av det? Pröva och se vad som händer... 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
meerkat Postat 25 januari 2008 Trådstartare Dela Postat 25 januari 2008 Ska man välja> Realese asio driver in background Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
drloop (oregistrerad) Postat 25 januari 2008 Dela Postat 25 januari 2008 Supportar ditt kort Direct Monitoring? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
meerkat Postat 25 januari 2008 Trådstartare Dela Postat 25 januari 2008 Jag vet inte. det är ett m-audio solo. fick det idag.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
meerkat Postat 25 januari 2008 Trådstartare Dela Postat 25 januari 2008 (redigerat) .. Redigerat 25 januari 2008 av meerkat Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
meerkat Postat 25 januari 2008 Trådstartare Dela Postat 25 januari 2008 Nu funkar det..... tack Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mrbjoorn Postat 25 januari 2008 Dela Postat 25 januari 2008 Nu funkar det..... tack Ja varsågod, det var en kraftansträning 😲 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.