Jump to content
Annons

Elgitarr -> POD Line 6 -> Midikabel -> dator


linnarsson

Recommended Posts

Hej!

TÀnkte försöka mig pÄ att göra lite elgitarr inspelningar till datorn Har en POD Line 6 med midi ut och tÀnkte om man kunde ansluta midi ut frÄn den in till midi in pÄ mitt RME 9632 ljudkort!

Jag trode det var "plug-n-play men icke...

Eller det kanske inte gĂ„r? RME mixern borde ju ge nĂ„gon signal indikation tycker jag...? 😄

Kan jag fĂ„ det att fungera pĂ„ nĂ„got sĂ€tt med Reason? Är nybörjare pĂ„ Reason och undrar hur jag ska spela in i programmet. Eller mĂ„ste jag ha inspelnings program för detta?

Med vÀnlig hÀlsning

Johan Linnarsson

Redigerat av linnarsson
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons

NÀe det gÄr inte. Midi in/ut Àr till för att styra podden, tex om du vill koppla pÄ en fotkontroll. Du mÄste anvÀnda USBn eller nÄgon av den "vanliga" utgÄngarna, Left/Right eller Headphones, för att kunna fÄ ljud till datorn.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

I Reason kan man bara ladda in samplar, dvs. du mÄste spela in i ett annat program

och klippa till och sedan anvĂ€nda nn-19 eller nĂ„got för att ladda in filen i Reason. 😄

Den kan bara anvÀnda .Wav filer.

NÀe det gÄr inte. Midi in/ut Àr till för att styra podden, tex om du vill koppla pÄ en fotkontroll. Du mÄste anvÀnda USBn eller nÄgon av den "vanliga" utgÄngarna, Left/Right eller Headphones, för att kunna fÄ ljud till datorn.

Och det ocksÄ

Redigerat av Kirisotu
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...