Jump to content
Annons

RemoteZero SL och Logic Studio?


apretil

Recommended Posts

Hej, var och köpte mig en RemoteZero SL igår. Tänkte jag skulle använda den till mixning och för att styra mjukvarusyntar, även för livebruk, ja ni förstår. Men jag får inte automappingen att funka med logic studio, allt jag jag kan göra är att styra "start stopp rec" och nivåerna och panoreringen på de olika kanalerna. Men jag måste ju kunna styra instrumenten på något sätt också, eller? Jag har tagit ned de senaste uppgraderingarna från novation, så där ska inte problemet vara, om jag inte klantat mig med installationen på nåt sätt..... Är det nån som har samma setup och vet hur det funkar?

För att krångla till det lite extra kan jag ju fråga om nån annars har något bra tips på en annan controller, börjar bli lite osäker på om jag valt rätt. Fast bara jag får det att funka blir jag säkert glad och nöjd! Tacksam för alla svar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Om jag minns rätt switchar du till instrument-mode med knappen nere i vänstra hörnet av sl:en.

Tyvärr är intrument-modet nästan helt värdelöst. Apple har i sin ändlösa visdom valt att inte implementera sitt eget pluggformat (au) utan behållit logics egna format, så parametrarna är utspridda huller om buller på kontrollen och går inte att ändra.

Dessutom funkar det bara (om jag minns rätt) på just instrumenten, inte effektpluggarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

tack för svaret. hm, okej, det Går alltså inte att ändra vilka knappar som ska styra vad. jag har själv inte fått till det iaf. är det någon annan som vet nåt om det som kan bekräfta att det är så? isåfall, finns det andra kontrollers där jag fritt kan välja med vilka knappar jag vill styra vad, eller gäller det för alla?

verkar ju väldigt dåligt. eftersom att det mest är logic jag använder, iofs en del pluggar till, men ändå, tänkte när jag väl har det att jag skulle lära mig deras instrument så bra som möjligt. tycker absolut dom låter nog bra för mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du kan låta bli att använda automap, och köra med vanliga templates istället. Tror det finns till alla (eller de flesta, iallafall) logicinstrumenten, så det är bara att ladda upp dem i icke-automap-minnesplatserna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...