Jump to content
Annons

Höjt ett halvt tonsteg?


Alex-n

Recommended Posts

Hejsan.

Jag brukar använda mig av ett pianoljud som heter Mills Front (s), ett riktigt skönt ljud enligt mig.

Något som stör mig dock är att det är sänkt ett halvt tonsteg, så tar jag ett C-ackord på mitt piano blir det ett B i Reason. Visst, man kan åtgärda detta otroligt simpelt när jag har spelat in det jag vill spela in, men jag stör mig ändå på det då jag vill ha det i rätt tonart, hör det alldeles för tydligt att det är sänkt ett halvt tonsteg.

Så, vet någon hur jag fixar detta?

MVH Alex

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

låter som en inställning i ditt klaviatur.

var spelar du pianot? nnxt?

vilket klaviatur har du?

Link to comment
Dela på andra sajter

låter som en inställning i ditt klaviatur.

var spelar du pianot? nnxt?

vilket klaviatur har du?

Jag har ett vanligt digitalpiano, ett Casio CDP100. NN-XT ja i Reason ja, dock verkar det som alla instrument blivit så.

Och pianot är inte inställt så, jag har bra gehör och hör när nånting låter rätt. Skulle mitt gehör ha börjat svika mig så är det ändå inte möjligt att det är pianots fel eftersom det inte låter "falskt" när jag spelar efter låtar som jag har orginalnoterna till och vet vilken tonart låten går i osv..

Redigerat av Alex-n
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 veckor senare...

tack royen för svaret, har letat länge som bara den hur man höger ett tonsteg. men ändå fungerar det inte , vet någon anledningen? jag höjer och höjer men inget händer! weird..

tacksam för svar !

tjaaaaa

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...