Jump to content
Annons

Sonar 7.0

Luban (oregistrerad)

Recommended Posts

Luban (oregistrerad)
Postat

Hejsan!

Fick min M-audio Jamlab igår och sitter nu och pillar med Sonar 7.0 nu, och jag undrar hur man får gitarren att låta medans man spelar in? vet att man kan göra med Pro Tools, då borde man även kunna det i sonar tycker jag.

Jag undrar även ifall man kan dista gitarren även fast man pluggar gitarren rakt in i boxen?

Blir lite tråkigt ljud när man bara har micarnas orginalljud när man spelar in. 🙁

Tacksam för fina svar 😛

/Anton

Annons
Postat

Hej!

Jag är inte så förtjust i RTFM-svar själv, men din första fråga är faktiskt så rudimentär så det MÅSTE gå fortare att hitta svaret i manualen än att fråga här. Jag antar att du redan löst den.

Din andra fråga: Distar guran gör du med nån lämplig simulatorplugg, så det går utmärkt att spela in gitarren "rent", alltså direktpluggad i boxen. En bra - kanske lite resurskrävande - gratisplugg är freeamp2.

tjing

Bengan

Luban (oregistrerad)
Postat (redigerat)
Hej!

Jag är inte så förtjust i RTFM-svar själv, men din första fråga är faktiskt så rudimentär så det MÅSTE gå fortare att hitta svaret i manualen än att fråga här. Jag antar att du redan löst den.

Din andra fråga: Distar guran gör du med nån lämplig simulatorplugg, så det går utmärkt att spela in gitarren "rent", alltså direktpluggad i boxen. En bra - kanske lite resurskrävande - gratisplugg är freeamp2.

tjing

Bengan

TACK, fixade freeamp3 som fungerade skitbra när jag väl fattade hur man gjorde.

och det där att höra medans man spelade in va så pinsamt lätt 😛🙁

Redigerat av Luban

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.