Jump to content
Annons

Elektronik i gitarr

Recommended Posts

Biorno (oregistrerad)
Postat

Hej,

Köpte mig en Akustisk Morris gitarr som jag tycker är helt underbar att spela på, extremt lättspelad och väldigt vacker klang (vet inget om Morris gitarre, har försökt maila Morris men inte fått något svar, kan tänka mig den är ganska gammal)

Den har en inbyggd mik som eventuellt kan ha varit monterad i efterhand som fungerade precis när jag testade att koppla in den men 2'a gången så slutade den.

Den har 1 sladd från själva micken till en vridknapp där det sitter 2 sladdar och från dom 2 så går det 2 sladdar till "gitarrkontakten" det satt även en jordsladd i den "gitarrkontakten" som var lös som jag provade att löda dit på det stora stiftet på kontakten men det hjälpte inte.. ska försöka ta lite foton..

Är det någon som har tips på någon bra sida där gitarrelektronik förklaras eller kan tänkas vet vad det kan vara för fel?

Ha det.

Annons
Postat (redigerat)
  Biorno sa:
Är det någon som har tips på någon bra sida där gitarrelektronik förklaras eller kan tänkas vet vad det kan vara för fel?

Kolla efter Donald Brosnac - Guitar Electronics på biblioteket, det är en utmärkt grundbok!

Känner inte till gitarrtillverkaren morris, men lite intima bilder skulle hjälpa mycket för felsökning över nätet!

/ptr

Redigerat av ptr

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.