Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

har googlat lite & sett att 10-15 meter vga kabel finns att köpa på många ställen

det öppnar upp möjligheter till att ha datorn i ett annat rum en arbetsplatsen

tanken är då att med trådlöst mus & tangentbord kunna sitta & jobba i ett rum helt utan datorbrus

men jag misstänker att jag missat något

som tlx. kanske inte firewire sladden till ljudkortet kan vara 10m?

kanske inte trådlös mus & tangent bord heller klarar det avståndet?

eller usb kabeln till midi keyboarden heller?

så..jag skulle klara mig fint om jag kunde flytta dator chassit 10m från

min arbetsplats..är detta möjligt utan att förlora kvalitet mellan källorna?

finns det en max längd på respektive sladd att förhålla sig till?

någon som vet om ideen håller..eller är den bristfällig?

tack på förhand

/Larsson

🙂

Annons
Postat

Det är svårt med VGA-kabel. Du måste ha mycket bra kvalisort som är dubbelskärmad om du ska klara 10m. Om kabeln - och grafikkortets utsignal - inte är tillräckligt bra, så får du jobbiga skuggbilder - och det är inte kul.

Mitt trådlösa Logitech tangentbord och mus, har jag testat upp emot 4-5m bort, genom två gipsväggar utan problem, men jag vet folk som har testat Microsofts trådlösa och inte kommit längre bort än ca 2m, så det kan vara stora skillnader där...

Firewirekabeln vet jag inte, så det var ju bra att Gilbert kunde fylla i det.

USB har en maxlängd på 5m, men med en strömförsörjd förlängningskabel, så kan man komma 5m till...

Postat

Gilbert- tack för hjälpen, men vid närmmare eftertanke så räcker det bra med att firewire sladden kan vara 10m,jag kan använda midin på ljudkortet istället för den egna USB porten jag har

till midikeyboarden,tror det är smidigare en att förlänga usb sladden

men uppskattar att du letade fram en länk till kvalitets usb sladdar! :rolleyes:

claes- ja det är VGA biten som är det osäkra kortet,men jag har tatt lite mer exakta mått nu

och tror att det skulle räcka med en 7,5m kabel..vilket känns lite säkrare

fast åandrasidan så kör jag 2 skärmar,det kanske åxo försämrar resultatet i helhet..

men jag ska iallafall testa,och givetvis satsa på kvalitets kablar!

och antagligen inte köra på microsofts mus & keyboard..

tack för hjälpen

😱

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.