granis (oregistrerad) Postat 6 januari 2008 Postat 6 januari 2008 Jag har precis bytt burk, och det Ă€r Vista Business 32 pĂ„ den. Jag anvĂ€nder Wavelab 5 och den verkar inte funka nĂ„got vidare i Vistamiljön. Har varit inne pĂ„ Steinberg hemsida och det verkar som WL5 inte stöds i vista, de rekommenderar att uppgradera till WL6. Ăr det nĂ„n som har en omvĂ€g i detta, finns det nĂ„gon möjlighet att köra WL5 i vista eller Ă€r uppgradering nödvĂ€ndig?? Lite smĂ„surt tycker jag dĂ„ femman kostade mer Ă€n 6:an... Tacksam för svar, Magnus
Gilbert Postat 6 januari 2008 Postat 6 januari 2008 Varför inte uppgradera? MÄnga fina nya funktioner.
granis (oregistrerad) Postat 6 januari 2008 Postat 6 januari 2008 Varför inte uppgradera? MÄnga fina nya funktioner. Jo, det Àr iofs bara en dryg tusenlapp, men ÀndÄ. Jag mÄste övertala kassören i kören oxÄ, inte sÄ lÀtt dÄ vi har upprustat inspelningsutrustningen nu höst...
bakke Postat 6 januari 2008 Postat 6 januari 2008 Har du kontaktat datorns tillverkare och försökt fÄ byta till XP? Jag ser ingen anledning alls att köra Vista i en musikdator och mycket smÄ anledningar till att köra det i andra datorer. De extra systemresurserna som Vista behöver kan lika gÀrna anvÀndas till programmen. Om du vill anvÀnda Vista sÄ ska du naturligtvis göra det, men jag skulle byta operativsystem direkt om jag köpte en ny dator med Vista förinstallerat.
Gilbert Postat 6 januari 2008 Postat 6 januari 2008 Skulle Àven jag rekommendera (och sen uppgradera i alla fall).
granis (oregistrerad) Postat 6 januari 2008 Postat 6 januari 2008 Datorn jag nyss fÄtt Àr en sk. "FörmÄnsdator" jag har genom jobbet. Jag fÄr troligen köpa XP sjÀlv och dÄ ryker nog supportmöjligheterna. Jag tror att jag fÄ stÄ ut med Vista och köpa uppgraderingen. Men det finns alltsÄ inte nÄgot smart knep att komma runt detta tror ni?
granis (oregistrerad) Postat 7 januari 2008 Postat 7 januari 2008 Jag hittade en inofficiell fix eller patch som verkar funka. Förhoppningsvis Àr det inget malware....
bakke Postat 7 januari 2008 Postat 7 januari 2008 Datorn jag nyss fÄtt Àr en sk. "FörmÄnsdator" jag har genom jobbet. Jag fÄr troligen köpa XP sjÀlv och dÄ ryker nog supportmöjligheterna. Du kan ju alltid kontakta den du köpt datorn ifrÄn och frÄga om du fÄr byta till XP, nÄgra datortillverkare tillÄter att man byter operativsystem med bibehÄllen support och skickar dÄ en skiva med XP och alla drivers du behöver till datorn.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.