Jump to content
Annons

Störig Pipton....


kenq

Recommended Posts

Hej

När jag startar upp Pro tools, och "setting up for Midi" kommer upp, så startas en skitstörig "pipton"

typ - testsignal i fm nätet:-)

Jobbar med 7.4 och Mac

Någon som har ett tips på detta kan fixas ?

TX

Redigerat av kenq
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tjena igen!

Jag hade också detta system förut och jag hade konstant ett sinuston i bakrunden vilket jag skyller på preampsen i just m-boxen. Ring digidesign supporten och kolla vad man ska göra! De hjälper dig säkert lösa problemet!

MVH

Crusner

Link to comment
Dela på andra sajter

kan det ha och göra med detta eller detta eller varför inte detta

ps. jag sitter inte på supporten 🙂

Hej

När jag startar upp Pro tools, och "setting up for Midi" kommer upp, så startas en skitstörig "pipton"

typ - testsignal i fm nätet:-)

Jobbar med 7.4 och Mac

Någon som har ett tips på detta kan fixas ?

TX

Link to comment
Dela på andra sajter

Har testat att koppla om en del nätsladdar och resultat har väl blivit lite bättre, men fortfarande finns den störiga sinustonen kvar....., men superschysst med hjälpen jag får från er !

kan det ha och göra med detta eller detta eller varför inte detta

ps. jag sitter inte på supporten 🙂

Hej

När jag startar upp Pro tools, och "setting up for Midi" kommer upp, så startas en skitstörig "pipton"

typ - testsignal i fm nätet:-)

Jobbar med 7.4 och Mac

Någon som har ett tips på detta kan fixas ?

TX

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har inte kollat in länkarna som Anders har gett dig, men spontant så undrar jag om du har kopplat in din utrustning på jordade vägguttag?

Då menar jag inte enbart din Mbox utan allting från dator till övrig utrustning också. Testa det om du inte redan har gjort det. Om du inte har tillgång till jordat uttag i rummet där du har din utrustning så kan du tillfälligtvis dra en jordad förlängningskabel från t.ex. badrum eller kök bara för att testa. Observera att detta enbart får vara högst tillfälligt!! Om detta test visar sig vara lösningen så går det med ganska enkla och inte alltför dyra medel att bygga om dina el-uttag till jordade uttag.

Hälsningar:

Ludgo-Pelle

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har inte kollat in länkarna som Anders har gett dig, men spontant så undrar jag om du har kopplat in din utrustning på jordade vägguttag?

Då menar jag inte enbart din Mbox utan allting från dator till övrig utrustning också. Testa det om du inte redan har gjort det. Om du inte har tillgång till jordat uttag i rummet där du har din utrustning så kan du tillfälligtvis dra en jordad förlängningskabel från t.ex. badrum eller kök bara för att testa. Observera att detta enbart får vara högst tillfälligt!! Om detta test visar sig vara lösningen så går det med ganska enkla och inte alltför dyra medel att bygga om dina el-uttag till jordade uttag.

Hälsningar:

Ludgo-Pelle

Jag har redan jordade uttag och problemet dyker bara upp när midi delen i Pro tools "aktiveras" vid start av programmet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det såhär det låter?

Jag hade nämligen detta problem med min mbox 2, fick uppgradera till mbox 2 pro för att få bort problemet. Digi hade ingen lösning =/

Precis !! så låter det:-(

Det är väl rent ut sagt förjävligt OM det inte går att fixa, utan att man måste uppdatera till mbox2 pro.

Men det kan väl inte bara vara du och jag som råkat ut för detta fenomen ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...