Jump to content
Annons

pan problem i cubase


nZn

Recommended Posts

hej

jag är ganska nybörjare vad gäller inspelning och har lite problem med mitt cubase sx3, när jag spelar in med gitarren så blir det bara ljud i den vänstra högtalaren. importerade ljud och midi filer fungerar dock.

är det någon inställning i cubase som jag har råkat fiffla med eller är det något annat som är fel.

tack på förhand

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
hej

jag är ganska nybörjare vad gäller inspelning och har lite problem med mitt cubase sx3, när jag spelar in med gitarren så blir det bara ljud i den vänstra högtalaren. importerade ljud och midi filer fungerar dock.

är det någon inställning i cubase som jag har råkat fiffla med eller är det något annat som är fel.

tack på förhand

Du råkar inte spela in det på ett stereospår?

Om du har två kanaler in i datorn och pluggar in gitarren i det ena och sedan spelar in det på ett stereospår får ju datorn bara signal på vänster kanal, och då borde det bara låta på vänster kanal.

Om det är ett monospår det är inspelat på låter det väldigt underligt i mina öron.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
dannyman65 (oregistrerad)

Har exakt samma problem! Har kunnat spela in stereo och det hörs i bägge kanalerna men nu hörs det bara i vänster. Har inte kommit på lösning tyvärr:-(

Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)
har bytt till mono nu och det funkar utmärkt, fattar dock inte varför stereo bara slutade att fungera

En gitarrkabel in i ljudkort, ansluten till vänsterkanal på ljudkortet och ingen gitarrkabel ansluten till högerkanal på ljudkortet... mmm undra hur det kan bli ljud i bara vänsterkanal? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

har bytt till mono nu och det funkar utmärkt, fattar dock inte varför stereo bara slutade att fungera

En gitarrkabel in i ljudkort, ansluten till vänsterkanal på ljudkortet och ingen gitarrkabel ansluten till högerkanal på ljudkortet... mmm undra hur det kan bli ljud i bara vänsterkanal? :rolleyes:

ja eftersom det har funkat bra förut med precis samma kabel till precis samma ljudkort

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...