Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hur kopplar jag när jag ska spela in med pocket pod och cry-baby wah-wah? Har provat olika sätt men det blir bara det rena ljudet som kommer ut. och när jag stänger av/sätter på wah-wah:n (vet inte om den e på eller av) så är det fortfarande det rena ljudet men väldigt svagt.

Och en fråga till som rör gitarrinspelning generellt:

När jag ska spela in gitarr nu så kommer det bara ljud ur vänster högtalare och om jag panorerar till höger försvinner ljudet. Vad beror det på? Har inte vart så förr.

Tacksam för svar på dessa till synes simpla frågor.

Annons
Postat
Hur kopplar jag när jag ska spela in med pocket pod och cry-baby wah-wah? Har provat olika sätt men det blir bara det rena ljudet som kommer ut. och när jag stänger av/sätter på wah-wah:n (vet inte om den e på eller av) så är det fortfarande det rena ljudet men väldigt svagt.

Och en fråga till som rör gitarrinspelning generellt:

När jag ska spela in gitarr nu så kommer det bara ljud ur vänster högtalare och om jag panorerar till höger försvinner ljudet. Vad beror det på? Har inte vart så förr.

Tacksam för svar på dessa till synes simpla frågor.

Hej!

I regel kopplar man in en wah wah pedal mellan gitarr och pod.

Kolla att du har ett fungerande batteri eller strömadapter till pedalen samt kolla noga att sladdarna går ända in i wah pedalen, de kan vara luriga.

Kan det vara glapp i av/på knappen på wah pedalen?

Är det en enkel crybaby utan finesser eller har den volymkontroll mm?

Angående inspelningen så måste du säga hur du kopplar och vad du kopplar till.

Det låter som att du har öppnat ett stereospår och bara spelar in i mono.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.