Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag vill ha tag pÄ "baklÀngesljud", skrammel och annat oljud som bla Marilyn Manson brukar ha i inledningen pÄ sina lÄtar. NÄgon som kÀnner till nÄgot bra ljudbibliotek eller liknande som innehÄller sÄnt (om det ens finns)?

Annons
mallorcamange (oregistrerad)
Postat (redigerat)
Jag vill ha tag pÄ "baklÀngesljud", skrammel och annat oljud som bla Marilyn Manson brukar ha i inledningen pÄ sina lÄtar. NÄgon som kÀnner till nÄgot bra ljudbibliotek eller liknande som innehÄller sÄnt (om det ens finns)?

det ska finnas nÄgot pÄ google. Testa söka pÄ sound.....den hÀr har jag tankat hem frÄn ibland...bla till jullÄt...du vet bjÀllror och sÄnt.

http://www.stonewashed.net/sfx.html

Redigerat av mallorcamange
Postat

det ska finnas nÄgot pÄ google. Testa söka pÄ sound.....den hÀr har jag tankat hem frÄn ibland...bla till jullÄt...du vet bjÀllror och sÄnt.

http://www.stonewashed.net/sfx.html

Jag testar. Tack för tipset.

Postat

Du skriver inte vilket format du vill ha ljuden i.

Mappen Other Samples/FX-Vox i Reasons fabriksbank Ă€r en utmĂ€rkt utgĂ„ngspunkt. Addera lite dist eller vĂ€nd ett ljud baklĂ€nges m.m. 😉

Postat

BaklÀngesljud:

Ta vilket ljud du vill. LÀgg eventuellt pÄ ett lÄngt reverb.

Exportera till wav.

Importera wav till Cubase, Reason (NN-XT) eller annat program.

VĂ€nd ljudet bak&fram.

Postat

har en gammal yamaha dx9 som jag tror frambringar oljud har lagt ut lite test grejor sÄ du kan se om det Àr nÄt att ha

mallorcamange (oregistrerad)
Postat
Kolla in www.sounddogs.com . DÀr finns inga gratisljud men i mÄnga fall kan man ladda ned precis det man behöver för en mycket rimlig kostnad.

Visst vet du att du fejknickar Claes med den bilden som avatar 😎😉

Postat
Kolla in www.sounddogs.com . DÀr finns inga gratisljud men i mÄnga fall kan man ladda ned precis det man behöver för en mycket rimlig kostnad.

Visst vet du att du fejknickar Claes med den bilden som avatar 😎😉

Que?

Postat

JÀvlar i min lÄda vad det ramlade in tips pÄ detta. Har inte varit online pÄ nÄgra dagar. Tack ska ni ha allihop.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.