Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Håller på att bygga en väldigt basic "studio"...eller....musikstation heh vid datorn nu. har köpt cubase 4 och behöver bara ett midiklaviatur. Undrar om det är nåt speciellt man bör kolla på när man köper ett sånt. minst antal tangenter?, kvalité? tryckkänslighet? eller några inställningar/rattar som man helst inte vill vara utan. vet bara att jag vill ha ett med modulation och pitch rattarna.

Tack på förhand

Annons
Postat

Du bör ställa dig frågan om du klarar dig på 49 tangengenter eller om du behöver fler.

Setill att det är bra anslag på på tangenterna.

Min personliga åsikt när det gäller klaviatur är att nästan alla klaviatur är snuskigt plastiga.

Men det fins undantag, CME har endel prisvärda och ikkeplastiga klaviatur.

Modulation och pitchbend brukar vara standard, om du vill ha andra rattar eller reglar kan enbart du själv svara på!

Postat

Jag vill gärna ha 61 tangenter, men tror det är en vanesak. Beror väl lite på vad för musik man gör också. Jag kör med en M-Audio keystation 61. Ett tips är att du söker på forumet, finns massa trådar om midiklaviaturer. Svarade bara för någon minut sen på en annan tråd om det.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.