creel (oregistrerad) Postat 13 december 2007 Postat 13 december 2007 Får man nämna att man har piratkopior på mjukvara, i något sammanhang här på forumet? Har det några konsekvenser? Alltså inte alls för att sprida något, bara för att de andra ska/kan få veta det. Dum fråga kanske, men jag vet inte hur pass hårda ni är på sånt. 😛 Hoppas ni förstår vad jag menar.
basshole Postat 14 december 2007 Postat 14 december 2007 Jag har inte en aning men det gillas nog inte. Jag kan inte tänka mig ett enda forum som skulle uppmana eller gilla att det öppet pratas piratkopierad mjukvara. Förutom typ "www.crAkhe@dz.ru" eller nån gammal sleten mIRC-kanal. Konsekvensen blir nog att du gör bort dig om du gör det och utslängd om du envetet fortsätter göra det. Fast som sagt, jag har ingen aning.
Emil Postat 14 december 2007 Postat 14 december 2007 (redigerat) Utslängd blir man nog inte såvida man inte uppmanar andra att piratkopiera på något sätt. Däremot blir nog folk mindre hjälpsamma och allmänt mer negativa mot dig när du nån gång vill ha hjälp med din programvara. Redigerat 14 december 2007 av Emil
Demonproducenten Postat 14 december 2007 Postat 14 december 2007 Alltså inte alls för att sprida något, bara för att de andra ska/kan få veta det. vad skulle va poängen med det?
bettygoesagogo Postat 21 december 2007 Postat 21 december 2007 (redigerat) Det finns väl inte en enda människa som aldrig använt crackade mjukvaror?!? Däremot kommer du förr eller senare till en gräns då du tröttnar på buggar och omstart av program. Redigerat 21 december 2007 av bettygoesagogo
Claes Holmerup Postat 21 december 2007 Postat 21 december 2007 Konsekvensen är väl i så fall att det blir väldigt mycket färre bland medlemmarna som vill hjälpa dig om du frågar om något problem i mjukvaran... Du blir inte avstängd för att du använder piratkopior, utan bara om du uppmanar folk att göra likadant - och framför allt om du berättar hur man hittar piratkopior.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.