Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Är ny med musikprogram men har fixat sonar 6.Kan inte spela in trummorna. Har lyckats med allt annat.Vilket spår ska jag använda? snälla hjälp mej

Redigerat av Olsberg
Tydliggjorde rubrik
Annons
Postat
Är ny med musikprogram men har fixat sonar 6.Kan inte spela in trummorna. Har lyckats med allt annat.Vilket spår ska jag använda? snälla hjälp mej

var kanske lite otydlig. Kan jag inte bara låta trummorna gå och sen bara trycka på rec knappen och spela in i en kanal.

drloop (oregistrerad)
Postat

var kanske lite otydlig. Kan jag inte bara låta trummorna gå och sen bara trycka på rec knappen och spela in i en kanal.

Jag har lite svårt att följa dig. Trummorna går, är det riktiga trummor eller mjukvarutrummor eller trummaskin?

Postat

Jag har lite svårt att följa dig. Trummorna går, är det riktiga trummor eller mjukvarutrummor eller trummaskin?

det är mjukvarutrummor som man får till sonar 6. har skapat ett synthrack och lagt dom i det. Trummorna funkar.sen lägger dom sig i en kanal automatiskt. när jag sen ska spela in trummorna händer där inget.

Postat

Ett "virtuellt instrument", t.ex Session Drummer 2 i sonar, ska ha TVÅ spår i track-fönstret. Ett är MIDI-spåret vars utgång pekar på SD2-s ingång, ett är INSTRUMENTspåret, vars ingång skall vara ihopsnablad med SD2-s ingång.

Du ska SPELA IN på MIDIspåret. MIDIspårets INGÅNG skall vara kopplad till din hårdvarukeyboard, om du inte vill klicka in noterna med musen.

Har du fått liv i nån annan mjukvarusynth?

Vi har alla varit i den glada nybörjarfållan. Det är ballt :rolleyes: . Det finns ett par rätt bra tutorials i Sonarmanualen. Gå igenom ett par såna, du har glädje av det:)

tjing

Bengan

Postat
Ett "virtuellt instrument", t.ex Session Drummer 2 i sonar, ska ha TVÅ spår i track-fönstret. Ett är MIDI-spåret vars utgång pekar på SD2-s ingång, ett är INSTRUMENTspåret, vars ingång skall vara ihopsnablad med SD2-s ingång.

Du ska SPELA IN på MIDIspåret. MIDIspårets INGÅNG skall vara kopplad till din hårdvarukeyboard, om du inte vill klicka in noterna med musen.

Har du fått liv i nån annan mjukvarusynth?

Vi har alla varit i den glada nybörjarfållan. Det är ballt :rolleyes: . Det finns ett par rätt bra tutorials i Sonarmanualen. Gå igenom ett par såna, du har glädje av det:)

tjing

Bengan

Tack så mycket bengan. Jag ska testa och pilla lite.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.