Harizzz Postat 8 december 2007 Postat 8 december 2007 Synthen ska bete sig som om den sidechainas av en bastrumma, fast bastrumman ska inte höras, hur gör jag? Om jag drar ner volymen på bastrumman så blir det ju inget dunk i synthen?
Assar Postat 8 december 2007 Postat 8 december 2007 Kör in signalen med bastrumman i en audio splitter och därifrån till mixer respektive kompressorn.
Harizzz Postat 8 december 2007 Trådstartare Postat 8 december 2007 Kör in signalen med bastrumman i en audio splitter och därifrån till mixer respektive kompressorn. Kan du inte förklara lite utförligare, jag är inte jätteduktig med Reason. Hur ska jag dra sladdarna?
lord_von_bagge Postat 8 december 2007 Postat 8 december 2007 Lägg på ett Highpass filter. brukar jag göra i FL.. Vet inte hur det funkar i Reason... 😕
Raycore Postat 8 december 2007 Postat 8 december 2007 Synthen ska bete sig som om den sidechainas av en bastrumma, fast bastrumman ska inte höras, hur gör jag? Om jag drar ner volymen på bastrumman så blir det ju inget dunk i synthen? Du struntar helt enkelt i att skicka baskaggen direkt till mixern, utan bara till sidechain-ingången på kompressorn. Om du kör Reason 4 så kan du ladda hem öppna det här fina lilla exemplet jag gjort till dig: http://www.midvinter.com/sidechainutanbk.rns Lycka till!
Moke Postat 10 december 2007 Postat 10 december 2007 (redigerat) Kör in signalen med bastrumman i en audio splitter och därifrån till mixer respektive kompressorn. Kan du inte förklara lite utförligare, jag är inte jätteduktig med Reason. Hur ska jag dra sladdarna? Om vi antar att du kör bastrumman i ReDrum gör du så här: Dra kablar från den kanal du kör trumman till en audio splitter. Sen drar du ett par kablar till sidechain och ett par till separat kanal i mixern. Sen kan du mutea bastrumman i mixern när du vill att den inte ska höras men den förtfarande sidechainar synthen eftersom den forfarrande spelar. Redigerat 16 december 2007 av Moke
Linus Postat 22 december 2007 Postat 22 december 2007 Glider bara in i tråden för att ge en eloge till Raycore för exempelfilen. Det är ett smidigt sätt att förtydliga hur man gör.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.