Jump to content
Annons

Artist söker Musikproducent


Merkuri

Recommended Posts

Hejsan alla musikproducenter där ute.

Jag söker efter någon som kan hjälpa mig att producera om mina låtar. Jag jobbade ett år med att producera dom. Insikten jag fick är att jag trots utbildningar inte är en särskilt bra musikproducent, men att jag ändå är en bra låtskrivare och sångare. Tyvärr så har inte musiken riktigt de elementen som krävs för release i sin producerade form. Dessutom så är det inte lätt att vara objektiv när man spelar in och klipper sin egen sång. Nu är det bara någorlunda bra. Men det skulle kunna vara så mycket bättre. Så jag undrar om det finns någon kompetent producent som skulle kunna förbättra min musik och kanske hjälpa mig gå mer åt rockstuket i mina låtar.

Jag bor just nu i Glasgow, men kommer ofta till Stockholm. Så det skulle hjälpa om ni befann er i de trakterna.

Här är en länk till mina låtar: Http://www.myspace.com/merkuriswe

Är ni intresserade av att producera någon, några eller alla av låtarna så hör gärna av er.

merkuri80@hotmail.com

Tackar er andra för er tid.

Tobias "Merkuri" Rörvall

Redigerat av Merkuri
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...
Annons
Hejsan alla musikproducenter där ute.

Jag söker efter någon som kan hjälpa mig att producera om mina låtar. Jag jobbade ett år med att producera dom. Insikten jag fick är att jag trots utbildningar inte är en särskilt bra musikproducent, men att jag ändå är en bra låtskrivare och sångare. Tyvärr så har inte musiken riktigt de elementen som krävs för release i sin producerade form. Dessutom så är det inte lätt att vara objektiv när man spelar in och klipper sin egen sång. Nu är det bara någorlunda bra. Men det skulle kunna vara så mycket bättre. Så jag undrar om det finns någon kompetent producent som skulle kunna förbättra min musik och kanske hjälpa mig gå mer åt rockstuket i mina låtar.

Jag bor just nu i Glasgow, men kommer ofta till Stockholm. Så det skulle hjälpa om ni befann er i de trakterna.

Här är en länk till mina låtar: Http://www.myspace.com/merkuriswe

Är ni intresserade av att producera någon, några eller alla av låtarna så hör gärna av er.

merkuri80@hotmail.com

Tackar er andra för er tid.

Tobias "Merkuri" Rörvall

kontatkta

Ira Lee Ward

E-post: ira@intercitymusic.com

Telnr. 0477-20770

Mobil. 070-630-4895

Link to comment
Dela på andra sajter

Din myspace sida var väl någon typ av ett ironiskt skämt hoppas jag?

-

EDIT på detta, är hela projektet ett stort skämt eller?

Med tanke på att jag inte känner av någon ironi alls på denna tråd eller myspace börjar jag nu verkligen undra.

Redigerat av Rocke
Link to comment
Dela på andra sajter

Din myspace sida var väl någon typ av ett ironiskt skämt hoppas jag?

-

EDIT på detta, är hela projektet ett stort skämt eller?

Med tanke på att jag inte känner av någon ironi alls på denna tråd eller myspace börjar jag nu verkligen undra.

Har du inte något att tillföra, så förstår jag inte varför du yttrar dig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du inte något att tillföra, så förstår jag inte varför du yttrar dig.

Jag hade en väldigt viktig fråga som de flesta undrar som kan vara väldigt relevant om man ska ingå i ett musikaliskt samarbete med dig.

("de flesta" får jag utav att ha frågat 4 bekanta om de trodde att din sida var ironisk eller inte, behöver nog inte dela med mig av det resultatet.)

Med tanke på din respons antar jag nu att detta faktiskt är 100% seriöst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du inte något att tillföra, så förstår jag inte varför du yttrar dig.

Jag hade en väldigt viktig fråga som de flesta undrar som kan vara väldigt relevant om man ska ingå i ett musikaliskt samarbete med dig.

("de flesta" får jag utav att ha frågat 4 bekanta om de trodde att din sida var ironisk eller inte, behöver nog inte dela med mig av det resultatet.)

Med tanke på din respons antar jag nu att detta faktiskt är 100% seriöst.

Lycka till med din musikarbetet

/Suyi

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan

Lyssnade på din myspace. Själv har jag inte tid att producer ett album åt dig just nu, men iaf, lite tankar kan jag dela med mig av.

Det första jag tänkte på var dina verser, de känns lite som att du skriver refrängen först och sedan lägger på en vers bara för att du skall ha den. Mitt råd är att lägga ner lite mer tid på verserna i dina låtar.

Rytmiskt så verkar du ha hittat lite av favoriter i dina låtar som genomsyrar de flesta av dina låtar. Det kan vara snyggt, men på ett helt album så kan det gärna få vara lite mer variation. Tänk även på att bara för att det ska låta som en enhet på ett album så behöver inte låtarna för den skull vara lika varandra i produktionen, det kan handla om små röda trådar. VÅGA MERA! Jag tror att med rätt produktion, lite mer tid nedlagd på melodier och sånginsatser, sedan lite arrangering så kan det absolut bli kommersiellt gångbart, iaf låten still tror jag, men i dagsläget så kändes det mer som skisser.

En fråga bara, du ligger ju på bolag, har inte dom en producent?? Hoppas du inte tar min kritik negativ, utan konstruktiv, och det är ju enbart mina personliga åsikter som kanske bara jag har. Jag önskar dig all lycka till och hoppas du fick ut något vettigt av mina tankar :rolleyes:

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

DU KAN OM DU VILL

först jobba på ditt uttal "färitejl" etc, sen måste du nog få upp flåset för du kippar efter andan efter varje fras och så måste du skriva bättre låtar och... falsksång i just denna genren är speciellt jobbigt, att sjunka på sista tonen i fraserna är inte heller så kul att lyssna på.

SEN

kan en producet ta tag i det, du har en del att jobba på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan

Lyssnade på din myspace. Själv har jag inte tid att producer ett album åt dig just nu, men iaf, lite tankar kan jag dela med mig av.

Det första jag tänkte på var dina verser, de känns lite som att du skriver refrängen först och sedan lägger på en vers bara för att du skall ha den. Mitt råd är att lägga ner lite mer tid på verserna i dina låtar.

Rytmiskt så verkar du ha hittat lite av favoriter i dina låtar som genomsyrar de flesta av dina låtar. Det kan vara snyggt, men på ett helt album så kan det gärna få vara lite mer variation. Tänk även på att bara för att det ska låta som en enhet på ett album så behöver inte låtarna för den skull vara lika varandra i produktionen, det kan handla om små röda trådar. VÅGA MERA! Jag tror att med rätt produktion, lite mer tid nedlagd på melodier och sånginsatser, sedan lite arrangering så kan det absolut bli kommersiellt gångbart, iaf låten still tror jag, men i dagsläget så kändes det mer som skisser.

En fråga bara, du ligger ju på bolag, har inte dom en producent?? Hoppas du inte tar min kritik negativ, utan konstruktiv, och det är ju enbart mina personliga åsikter som kanske bara jag har. Jag önskar dig all lycka till och hoppas du fick ut något vettigt av mina tankar 🙂

MVH

Anders

Kändes som om jag behövde ett sound, och valde låterna som låter mest lika att lägga på MySpace. Just nu känns det som om jag inte ens vet vad jag ska skriva. Har inte skrivit en riktig låt på ett år. Kan bäl hålla med om att det kan skilja lite mer mellan låtarna. Men när det gäller verserna så har jag jobbat rätt hårt. Hmmm, och det här har jag bara hört från dig.

För att jag inte hör mina sånginsatser så väl så blir det rätt fel. Tycker det är lättare att spela in andras sång. Arrangering har jag inte varit särskilt bra på. Funderar på att ta in fler instrumentalister för att få fylligare sound. När det gäller musikstilen så har jag tröttnat på att göra den här sortens musik.

Melodierna är det som jag tycker är bäst nu. Det är resten som behöver jobbas på. Kanske är det mitt eget fel för att inte jobba tillräcklig mycket på låtarnas produktion. Funderar på att försöka göra det själv på nytt igen, och strunta i den här skivan som jag redan tyckt inte varit bra nog att släppas.

Sen vad andra säger och tror om mig bryr jag mig inte om. Hade jag inte sett en maning att fortsätta hade jag låtit bli. Alla har olika smak.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sen vad andra säger och tror om mig bryr jag mig inte om. Hade jag inte sett en maning att fortsätta hade jag låtit bli. Alla har olika smak.

Med den inställningen har du alla chanser att kunna komma någon vart — att tro på dels sig själv dels det man kan prestera är A coh O.

Däremot backar jag rådet ovan att du ska jobba lite extra med ditt uttal, särskilt i slutet dina fraser. Dessutom hoppar du gärna över slutkonsonanter, vilket jag personligen tycker låter illa.

PS. Jag ser att Rocke är ute och raljerar igen... he he DS

Link to comment
Dela på andra sajter

PS. Jag ser att Rocke är ute och raljerar igen... he he DS

Haha jag är ju mer eller mindre tvungen, då denna kille absolut inte har musiken i första prioritering utan att sälja sig själv.

Vet inte om du kikar ofta på låtkritik-delen men jag delar ut minst 5 positiva på 2 negativa inlägg.

Och de som jag delar ut sådan här negativ feedback som i denna tråd till flyger ofta bland molnen, men de negativa som faktiskt lever här nere hjälper jag alla gånger.

Link to comment
Dela på andra sajter

PS. Jag ser att Rocke är ute och raljerar igen... he he DS

Haha jag är ju mer eller mindre tvungen, då denna kille absolut inte har musiken i första prioritering utan att sälja sig själv.

Vet inte om du kikar ofta på låtkritik-delen men jag delar ut minst 5 positiva på 2 negativa inlägg.

Och de som jag delar ut sådan här negativ feedback som i denna tråd till flyger ofta bland molnen, men de negativa som faktiskt lever här nere hjälper jag alla gånger.

Nästa Idoljury 2009? 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...