guranisten Postat 6 december 2007 Postat 6 december 2007 Hur gör man för att skapa ett multichanel för EZDrummer i Sonar? /Tackar pÄ förhand
Fetknopp Postat 7 december 2007 Postat 7 december 2007 Nu ska jag försöka vara pedagogisk pĂ„ dagisnivĂ„ men det Ă€r enklast sĂ„. * LĂ€gg in EZDrummer genom att anvĂ€nda "insert" i menyn eller klicka upp "Synth Rack" och lĂ€gg till EZD dĂ€r genom att klicka pĂ„ den vĂ€nstra knappen med ett "plus" pĂ„. * I "Options" för den synth du ska lĂ€gga till vĂ€ljer du "All synth audio outputs". Antingen tar du stereo eller mono, beroende pĂ„ vilken du vill ha. NĂ€r du klickar OK sĂ„ radas midikanaler upp för varje spĂ„r i EZD. * GĂ„ in i EZDs mixer och högerklicka pĂ„ ett av spĂ„ren (Te.x Trk1) och vĂ€lj "Mutlitrack" i listan. Varje kanal fĂ„r dĂ„ ett eget spĂ„r. * StĂ€ll in EZD som du vill ha den och tuta och kör ! đ Vilken Sonar kör du förresten ?
BigStef Postat 7 december 2007 Postat 7 december 2007 Nu ska jag försöka vara pedagogisk pĂ„ dagisnivĂ„ men det Ă€r enklast sĂ„. * LĂ€gg in EZDrummer genom att anvĂ€nda "insert" i menyn eller klicka upp "Synth Rack" och lĂ€gg till EZD dĂ€r genom att klicka pĂ„ den vĂ€nstra knappen med ett "plus" pĂ„. * I "Options" för den synth du ska lĂ€gga till vĂ€ljer du "All synth audio outputs". Antingen tar du stereo eller mono, beroende pĂ„ vilken du vill ha. NĂ€r du klickar OK sĂ„ radas midikanaler upp för varje spĂ„r i EZD. * GĂ„ in i EZDs mixer och högerklicka pĂ„ ett av spĂ„ren (Te.x Trk1) och vĂ€lj "Mutlitrack" i listan. Varje kanal fĂ„r dĂ„ ett eget spĂ„r. * StĂ€ll in EZD som du vill ha den och tuta och kör ! đ Vilken Sonar kör du förresten ? Ok, nu tar jag mej friheten att frĂ„ga om multichannel fast för PTLE 6.4. Jag har lĂ€st mĂ„nga tillvĂ€gagĂ„ngssĂ€tt hĂ€r pĂ„ forumet, men aldrig sett nĂ„t bevis pĂ„ att nĂ„n fĂ„tt det att funka i 6.4. Man ska göra en insert i en aux, men dĂ€r fĂ„r jag bara upp inputs och bussar. Ezdrummer finns endast med som multichannel instrument. Ingen i bussrullgardinerna. God jul NĂ„n som vet om det gĂ„r? EZ funkar utmĂ€rkt för övrigt, det kan höras pĂ„ mina lĂ„tar i lĂ„tkritik, förutom drag and drop grejen. NĂ„n som fĂ„tt det att funka i 6.4?
Fetknopp Postat 7 december 2007 Postat 7 december 2007 Nu ska jag försöka vara pedagogisk pĂ„ dagisnivĂ„ men det Ă€r enklast sĂ„. * LĂ€gg in EZDrummer genom att anvĂ€nda "insert" i menyn eller klicka upp "Synth Rack" och lĂ€gg till EZD dĂ€r genom att klicka pĂ„ den vĂ€nstra knappen med ett "plus" pĂ„. * I "Options" för den synth du ska lĂ€gga till vĂ€ljer du "All synth audio outputs". Antingen tar du stereo eller mono, beroende pĂ„ vilken du vill ha. NĂ€r du klickar OK sĂ„ radas midikanaler upp för varje spĂ„r i EZD. * GĂ„ in i EZDs mixer och högerklicka pĂ„ ett av spĂ„ren (Te.x Trk1) och vĂ€lj "Mutlitrack" i listan. Varje kanal fĂ„r dĂ„ ett eget spĂ„r. * StĂ€ll in EZD som du vill ha den och tuta och kör ! đ Vilken Sonar kör du förresten ? Ok, nu tar jag mej friheten att frĂ„ga om multichannel fast för PTLE 6.4. Jag har lĂ€st mĂ„nga tillvĂ€gagĂ„ngssĂ€tt hĂ€r pĂ„ forumet, men aldrig sett nĂ„t bevis pĂ„ att nĂ„n fĂ„tt det att funka i 6.4. Man ska göra en insert i en aux, men dĂ€r fĂ„r jag bara upp inputs och bussar. Ezdrummer finns endast med som multichannel instrument. Ingen i bussrullgardinerna. God jul NĂ„n som vet om det gĂ„r? EZ funkar utmĂ€rkt för övrigt, det kan höras pĂ„ mina lĂ„tar i lĂ„tkritik, förutom drag and drop grejen. NĂ„n som fĂ„tt det att funka i 6.4? SjĂ€lv anvĂ€nder jag bara PC och Sonar. Hade jag haft PT hade jag kanske klura ut det men tyvĂ€rr. Ja EZD Ă€r suverĂ€nt. Speciellt med DFH och Vintage Kit-expansion pack. Skönt gitarrljud du har pĂ„ dina inspelningar och skönt lirat som fan ! đđ
mattebalja Postat 7 december 2007 Postat 7 december 2007 (redigerat) Ok, nu tar jag mej friheten att frĂ„ga om multichannel fast för PTLE 6.4.Jag har lĂ€st mĂ„nga tillvĂ€gagĂ„ngssĂ€tt hĂ€r pĂ„ forumet, men aldrig sett nĂ„t bevis pĂ„ att nĂ„n fĂ„tt det att funka i 6.4. Man ska göra en insert i en aux, men dĂ€r fĂ„r jag bara upp inputs och bussar. Ezdrummer finns endast med som multichannel instrument. Ingen i bussrullgardinerna. God jul NĂ„n som vet om det gĂ„r? EZ funkar utmĂ€rkt för övrigt, det kan höras pĂ„ mina lĂ„tar i lĂ„tkritik, förutom drag and drop grejen. NĂ„n som fĂ„tt det att funka i 6.4? det funkar finfint i PTLE 6.7, sĂ„ det borde funka i 6.4, tror jag, men jag vet inte... inserta ez pĂ„ en stereo aux, midikanal skickas till ez sĂ„klart. i ez lĂ€gger du upp olika outputs lĂ€gg upp nya auxar, mono eller stereo, vilket du vill. hĂ€ma sedan in signalen via auxkanalens input, dĂ€r ez's utgĂ„ngar nu dykt upp. vill minnas att dĂ€r fanns smĂ„strul med nĂ„got, mins inte vad, om man inte hade den första uppdateringen av ez dr... ...jag har dock haft lite problem med drag and drop i PTLE 6.x - funkar galant i 7.x đ Redigerat 7 december 2007 av mattebalja
JockeJ Postat 24 februari 2009 Postat 24 februari 2009 jag har gjort precis som i beskrivningen ovan men det kommer inge ljud đ vad gör jag för fel ? har insertat ezdrummer, all synth audio outputs + midi source, valt multichannel. det kommer inge ljud nĂ„nstans nĂ€r jag spelar pĂ„ klaviaturet, klickar pĂ„ en trumma eller spelar upp ett fĂ€rdigt groove..
JockeJ Postat 24 februari 2009 Postat 24 februari 2009 mÀrkte att "run audio engine"-knappen trycktes in nÀr jag gjorde detta och det gÄr inte att trycka tillbaka... fattar nada just nu..
Ols Postat 20 augusti 2009 Postat 20 augusti 2009 (redigerat) hm, EZD finns inte att vÀlja alls för mig i synthracken. Kan detta bero pÄ att jag har en urÄldrig version av Sonar? typ, Sonar LE. EDIT: löste det, det saknades dll filer frÄn installationen som jag fick kopiera över frÄn skivan, nu fungerar det! Redigerat 20 augusti 2009 av Ols
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.