Jump to content
Annons

MIDI-kontrollenhet/USB

captain nemo (oregistrerad)

Recommended Posts

captain nemo (oregistrerad)
Postat

Såg i Studio att Behringer kommer med hyggligt prisvärda kontrollenheter till studioprogram. Den med reglar kostar rek ca 2.600 och den med bara rattar ca 2.000. Har någon hunnit testa dessa eller har ni erfarenheter från andra kontroller (som fungerar till Logic 5.5.1 för Windows?

Börjar bli trött i högra fenan...

//Nemo

• 3 veckor senare...
Annons
Postat

Sket sig med länken! :rolleyes:

Ja,ja så här skrev jag:

Jag har lånat hem en BCF2000 och provat en dag(och en halv natt )nu. Jag är ganska usel på att läsa manualer så mitt första intryck var att den var ganska svår att komma igång med. Men när jag väl hade ögnat lite i manualen och uppdaterat programvara etc såfunkar allt ganska smärtfritt. Att köra i någon av de 3 hårdvarusimulationerna som finns är en barnlek. Bara öppna Logic så känner det igen tex Logic-control direkt. Fantastiskt gött!

Det finns div. presets och templates att ladda ner från behringers hemsida. Jag provade som hastigast med deras Logic 5.5 preset. Den var dock ganska avancerad tyckte jag. jag fick den inte riktigt att funka som jag ville, men då hade jag bara ägnat 10 minuter åt detta. Jag ska försöka lite mer seriöst idag.

Konstruktionen känns gedigen. Alla knappar, reglar etc. känns väldigt bra. Ett minus är dock att motorreglarna är ganska högljuda. Man får stänga av automatiseringen om man sitter i samma rum och skall göra en sångtagning.

Jag har inte fått någon koll på hur man styr VSTi etc inuti Logic ännu, men det kanske jag får senare idag.

Om det är någon med mer erfarenhet än mig som vill skriva lite om VSTi-styrning (både standalone och i sequencerprogram) så vore jag grymt tacksam.

Hade lite problem i NI B4. Laddade behringers färdiga preset, och när jag skulle byta program såbytte B4án så fint så. Men det gjorde BCF2000 oxå! Annars funkade det fint.

Vore kul med fler erfarenheter!

• 1 år senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.