Jump to content
Annons

Fjortis dunk i fl studio?


Puwty

Recommended Posts

Annons

Försök precisera er när ni ställer frågor så blir det lättare att få svar på det ni vill veta samt att det blir roligare att svara på.

Inte typ: Hej hur spelar jag ett piano, kan ni adda mig på msn? . Svaret vi vill ge er då blir bara. Gå och öva?????

Utan typ: Hej, har ni tips på hur jag spelar ackord på ett piano. Vet ni någon bra sida?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Vocoder: FLs Egna, Autotune!, Orange Vocoder & Roboticize!

Vsti/Plugin: V-Station, Vanguard & Z3ta!

lycka till!🙂

Hej! jag har nu börjat med fl studio och jag hade täntk att köra lite techno/ fjortisdunk. kan någon ge mehj lite tipps om hur jag kan göra olika instrument röster och sånt. ADDA MSN: pooder_hill@hotmail.com är ni snälla 🙂
Link to comment
Dela på andra sajter

haha självklart vet jag väl att autotune inte är en vocoder, tycker bara att ska han sjunga så lär han vilja ha den (förmodligen) ber om ursäkt för fel uppgift,,, men den gör gott för rösten (enligt mej iaf)

Vocoder: FLs Egna, Autotune!,

Autotune är INTE en vocoder.

Varför ger du felaktiga uppgifter ? Om du inte vet vad vissa effekter är/gör bör du inte yttra dig om dom heller.

Link to comment
Dela på andra sajter

alltså det bästa är bara om du exprementerar friskt.. våga använd mixern, våga göra nya ljud, våga lek!

om du vill ha fjortisdunk, (cascada eller basshunter) så försök använd en "torr" kick, alltså ingen bas utan kort..

sen lägg på parametriq eq - bassdrum punch. sen ska du ha en melodi. lek dig fram en melodi på synten, och sen lägg på en enkel bas gång.

jag är ingen expert det har jag inte sagt men det är väll typ lite grund?

använd enkelt beat,, krångla inte till det där för mycket, då blir det bara grötigt..

Lycka till

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...