Jump to content
Annons

Minus vill ha en gitarr.


Plus o Minus

Recommended Posts

Annons

Jag spelar punk-rock skate-punk mestadels och jag var och inhandlade en Epiphone Les Paul Standard så sent som idag, den kostade mig 5000.- på tyresö musik. Jag anser att den äger alla andra gitarrer i den prisklassen rent ljudmässigt. Riktigt snygg var den också, Browno gillar sunburst. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle ju aldrig lägga pengar på en fender kopia, de brukar vara rätt trista, och sedan måste du lägga pengar på ny mick, för singel coil (en spole), låter rätt fattigt i en rock gura. Jag hade kollat upp jackson, www.jacksonguitars.com. För 7000 får du en bättre gitarr, bättre och snyggare än både Epiphone och fender kopior som nämts här tidigare. Kanske inte så mycket skatepunk över jackson men schysst rock gura för pengarna...

Simma lugnt

Link to comment
Dela på andra sajter

Var inte rädd för att prova det mest osannolika. Allt handlar om kombination. Det fetaste, coolaste och mest uppstickande gitarrsound jag upplevt någon gång var en misshandlad "Hondo ll" (kommer ni ihåg dem, ni som var med, det riktiga lågbudgetalternativet på mitten 70-tal) med en Muff-dist injackad i guran och körd genom en ombyggd rörradio från 50-talet inbyggd i en resekoffert. Därefter uppmickad. Totalt outstanding. Ni som tror att skatepunksoundet är nytt ligger 30 år efter.

Små combostärkare kan vara riktigt giftiga. Har hört några gamla FBT (ABF-förstärkare) som med "rätt" pedal verkligen utmärker sig. Och billiga effektboxar som ZOOM kan göra underverk. Och glöm inte att lägga ett öga på morsans gamla 4W transistorradio....den kan glimta till som gitarrförstärkare..... 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle ju aldrig lägga pengar på en fender kopia, de brukar vara rätt trista, och sedan måste du lägga pengar på ny mick, för singel coil (en spole), låter rätt fattigt i en rock gura. Jag hade kollat upp jackson, www.jacksonguitars.com. För 7000 får du en bättre gitarr, bättre och snyggare än både Epiphone och fender kopior som nämts här tidigare. Kanske inte så mycket skatepunk över jackson men schysst rock gura för pengarna...

Simma lugnt

Jackson's PC1 Phil Collen gura va rätt tjusig må jag säga.

///Plus

Link to comment
Dela på andra sajter

E det bara jag som tycker frågan är lite underlig? Minus vill ha en gitarr... det är som att säga att minus vill ha en flickvän. D v s man måste prova ett hundratal innan man vet om man gillar eller inte.

Jag är gakska nöjd med min Charvel modell 4. Den låter rock´och surfpunk och var hyfsat billig. Charvelgitarrerna ligger väl runt ett par lax.

http://www.charvel.com/

Eller Jacksson. Det finns ett urval på Jam

http://www.jam.se/

Gitarrer sidan 2

Link to comment
Dela på andra sajter

Jackson's PC1 Phil Collen gura va rätt tjusig må jag säga.

Jo, fast dinky serien tycker jag är fetast... Mycket rock!!

Håller också med ägghuvudet, man får provspela olika guror innan man hittar vilken man tycker om. Det är nog inte så smart att köpa gura över nätet om man inte provat den i en butik först.

Om du gillar Jackson/Charvel så borde du kolla på Schecter gitarrer också,www.schecterguitars.com. Dom får man väl ge en 10000 för tror jag, i alla fall köpte min kompis en schecter, väldigt grym för det priset på börsen...

Link to comment
Dela på andra sajter

E det bara jag som tycker frågan är lite underlig? Minus vill ha en gitarr... det är som att säga att minus vill ha en flickvän. D v s man måste prova ett hundratal innan man vet om man gillar eller inte.

E det bara vi som tycker att egghuvud är lite underlig? Självfallet så ska vi prova innan vi köper. Att hävda annat är som att påstå att vi är dumma i huve' 😉

///Plus & Minus

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...