Jump to content
Annons

Makro/Miracles


emser

Betyg  

4 röster

  1. 1. Betyg

    • ?1
      0
    • ?2
      0
    • ?3
      1
    • ?4
      0
    • ?5
      2


Recommended Posts

Annons

Skönt med lite "eget" sound som faktiskt är ganska välgjort. Snyggt!

Lite gnäll ska jag ändå kunna få ur mig..

Sången känns lite halvjobbig i längden. Det finns ingen dynamik i tösen alls nästan. Hon sjunger konstant starkt och det blir skitjobbigt att lyssna på efter några vändor. Dessutom har ni (!?!) alldeles för mycket de-esser på, eller läspar hon så illa?

Bas och Trummor är hyffsade, men låten skulle vinna på bättre timing här. Låter lite för osvängigt i mina öron. (alltså, själva idén är skitbra, men spela den bättre helt enkelt, ge bassisten mer utrymme musikaliskt dessa boo didely-komp MÅSTE svänga om det ska va nån poäng med dom, kanske skulle mer 16delsunderdelningstänk hjälpa??)

Gitarrer: hmm. Idémässigt bra hela vägen. Håller inte med om vissa sound, men det är bara en smaksak.

Synthar: Låter ok, förutom nån orgel som känns otroligt plastig. Har nog mer med spelstil än ljudval att göra.

Mix: Bra tänkt. Lite mycket effekter överlag enl. min smak och känns inte hundra än. Tenderar att bli lite grötigt ibland, men det skyller jag nog mycket på smetiga effekter. Ni skulle vinna mycket på att byta ut det längre reverbet mot ett kortare "fulare" rumsreverb.

Alltså: Skitbra intentioner hela vägen, men det brister lite i fogarna. Detta skulle kunna bli en riktigt bra låt med lite mer jobb. Gör det jobbet så låter det "på riktigt" och då är det en fullpoängare.

edit: stavfel

Redigerat av VacUm
Link to comment
Dela på andra sajter

Orginellt och mycket bra. Vacum har redan sagt de som man kunde gnälla på. Gillar framförallt produktionen annars, mycket snygga gitarrriff. Sången är förutom dynamik i stort sett perfekt. Vilken röst! Extremt snygga körer. Ni fick en sällsynt femma av mig :rolleyes:

edit: stavar som ett riktigt ägg

Redigerat av Egghuvud
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack alla vänliga människor!

Kul med kritik från folk man inte känner, det tar liksom bättre.

Skulle vara kul att höra om ni tycker att dom tre låtarna jag lagt upp håller ihop, hörs det att dom är skrivna och proddade av samma själ.

/emser

Link to comment
Dela på andra sajter

Snyggt jobbat. Lyssnade på "Close Up". Magiskt! Jäkligt välbalanserad och proffsig. Snyggt med "closer" synkopen där i mitten. Intim sång. Bra!

Miracles är ju helt klart lite annorlunda. Känns lite entonig och enformig i början men den utvecklas jäkligt bra och byggs upp snyggt med guror vartefter. Väntar lite på "förlösningen" bara, den känns som den hålls i lite mycket och skulle behöva släppas. Man kanske skulle gå över på rakt komp i creschendot i slutet? Men men, det där känner ni bättre själva....

4 i betyg hursomhelst

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...