Jump to content
Annons

Skulle behöva lite hjälp!

Recommended Posts

Mollin (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Hejsan!

Jag har en liten speciell fråga till er nu .. och det handlar helt enkelt om att lära sig en speciell låt 😄

Jag har försökt nu att lära mig

på piano ett tag .. men eftersom jag inte kan läsa av noter övehuvudtaget så måste jag lära mig genom att se hur folk spelar eller hur dom har satt ut noterna i en sequencer. Jag undrar nu om det finns någon här som Kan spela den låten jag försöker att lära mig?

Det jag skulle vilja ha hjälp med är att om ni kanske kunde recorda in när ni spelar på eran klaviatur, sparar ner det som en reason-fil och laddar upp den den via någon sida så man kan ladda hem savet, sen se hur man ska spela 🙂 jag ska Inte sno det ni har spelat in - utan jag vill helt enkelt lära mig den låten. 😊

ReFillen jag använder när jag spelar är "Propellerhead Reason Pianos (16-bitars versionen)" och använder Steinway K Upright (Upright Studio (Cls+amb).cmb filen [är en patch!])

Har ni inte Reason Pianos så kan ni använda er utav NN-XT och patchen B GrandPiano 1.0

Skulle uppskatta detta Väldigt mycket om ni kunde hjälpa mig med detta!! 😆

EDIT: Röd text är länkar, i detta fallet går den till YouTube och visar en film.

Redigerat av Mollin
Annons
Postat

Om man ger en hungrig en fisk, så mättar man honom för idag.

Om man lär honom fiska, så blir han mätt för resten av livet.

Prova att slå in följande i Google.

bach ave maria midi

Sen är det bara att välja något av svaren, ladda ner och läsa in midi-filen i ditt program.

Gunnar

Mollin (oregistrerad)
Postat (redigerat)
Om man ger en hungrig en fisk, så mättar man honom för idag.

Om man lär honom fiska, så blir han mätt för resten av livet.

Prova att slå in följande i Google.

bach ave maria midi

Sen är det bara att välja något av svaren, ladda ner och läsa in midi-filen i ditt program.

Gunnar

Jag hittade en midi version utav Ave maria nu, men hur gör jag så att noterna visas? ska man bara dra in det i sequencern?

EDIT: Nu fattar jag hur man gör, File>Import Midi-file.

Noterna laddas mycket riktig in i sequencern, men det är inga ljud i racken som skapas när man laddar in Midi filen, så jag misstänker att man helt enkelt får ladda in ett par själv som man tycker låter bra.

Problemet är bara det att jag har ett 42-tangentigt klaviatur, så jag kan nog inte spela låten? jag tittade på en CME UF8, som kostar Ca 5 000:- ... 😊 På tok för dyrt för mig! har en CME UF5 nu.

Kan ni tipsa om en billig och bra klaviatur som har vägda tangenter? 😆

Redigerat av Mollin

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.