Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Jag har den första Mac Mini som inte orkar med Logic Studio och tänkte istället köpa mig en nyare men Intel Duo istället.

Är det någon som vet om den fungerar fint med Logic Studio eller är det bortkastade pengar?

Jag gillar den lilla snygga designade burken och den passar fint in i min lilla studio. Men min gamla hänger inte med alls. Den får System Overload väldigt ofta sedan jag installerade 8:an i burken nu i veckan.

Någon som kör denna kombination som är nöjd?

Annons
Posted
Jag har den första Mac Mini som inte orkar med Logic Studio och tänkte istället köpa mig en nyare men Intel Duo istället.

Är det någon som vet om den fungerar fint med Logic Studio eller är det bortkastade pengar?

Jag gillar den lilla snygga designade burken och den passar fint in i min lilla studio. Men min gamla hänger inte med alls. Den får System Overload väldigt ofta sedan jag installerade 8:an i burken nu i veckan.

Någon som kör denna kombination som är nöjd?

Fryser du audiospår samt "instruments" men får ändå "System overload"?

Vad är det för processor i din mac mini?

Hur mycket RAM-minne har du?

Ett alternativ som också är väldigt minimalistiskt är en iMac men då kostar det en slant till och vad jag vet kan det fortfarande finnas problem kvar med FireWire hos de nya iMacarna. Mer kött på benen i frågan får du här

Posted
Köper du en till kan du använda båda samtidigt genom Logic Node.

Vad händer då? Blir den starkare? Fördelar den kraften över de båda processorerna menar du?

Posted

Vad händer då? Blir den starkare? Fördelar den kraften över de båda processorerna menar du?

Precis!

Posted

Precis!

Då ska man alltså installera den version man har av Logic på båda burkarna (samma nummer)?

Jag får väl läsa i manualen om Logic Node och se vad jag ska göra antar jag... men det låter ju riktigt bra, även om jag tycker det är konstigt att dagens datorer inte klarar så enkla saker efter alla år av utveckling. Ibland får man känslan av av datorerna blir långsammare, men egentligen får de väl bara mer att tänka på och jobba med för att få ett bättre resultat. Galet.

Guest Burnin Sven
Posted

Jag har en intel Mini den billigaste varianten men med 2 Gig inköpt i år och Logic Studio och det funkar men hur bra vet jag inte riktigt iom. att jag har svårt för själva Studio gillar inte upplägget på programmet nåt vidare så jag har inte kört det så hårt. Det funkar dock klockrent med Logic node så det borde du kunna använda din gamla Mini till.

Göran

Posted

Har han en gammal Macmini med G4-proc kan han inte ha den burken som node utan blir tvungen att köra själva logic på G4an och node på C2D-burken vilket måste kännas oerhört tråkigt..

Coverman: Du kommer långt på en ny macmini utan logic node, sälj den gamla och köp en nyare.

Posted

Har han en gammal Macmini med G4-proc kan han inte ha den burken som node utan blir tvungen att köra själva logic på G4an och node på C2D-burken vilket måste kännas oerhört tråkigt..

Coverman: Du kommer långt på en ny macmini utan logic node, sälj den gamla och köp en nyare.

Hoppsan missade att det var en G4 han hade 😊

Guest Burnin Sven
Posted

Precis!

Då ska man alltså installera den version man har av Logic på båda burkarna (samma nummer)?

Jag får väl läsa i manualen om Logic Node och se vad jag ska göra antar jag... men det låter ju riktigt bra, även om jag tycker det är konstigt att dagens datorer inte klarar så enkla saker efter alla år av utveckling. Ibland får man känslan av av datorerna blir långsammare, men egentligen får de väl bara mer att tänka på och jobba med för att få ett bättre resultat. Galet.

Vilken av dom äldre macarna som funkar som Node tycker jag du ska ta och kolla själv ganska noga för det förekommer olika uppgifter om minikrav på node datorn. Det första som jag läste det var att det var tvunget att vara en Intelmac vilket visade sig i ett senare skede vara felaktigt. Förmodligen så krävs minst en G5 eller vad det heter men kolla det för säkerhets skull det ska finnas nån länk till apple här med vettig info om hur det ligger till på riktigt. Det skulle inte förvåna mig om det funkar med en G4a oavsett vad som sägs där heller för den delen så tetsa för guds skull innan du gör dig av med den.

Enligt som jag har förstått och även testat så behöver du bara installera Logic Node på Node datorn inte hela programmet men dock noden från samma som du har i moderdatorn. Du måste oxå slå av brandväggen på båda datorerna så det är kanske ett bra läge att inte vara uppkopplad på nätet just när man kör node. Logic node måste var startat på node datorn innan du öppnar Logic på moderdatorn.

Det står så vitt jag minns i manualen att pluggen du vill köra på Noden måste vara installerad på den men när jag skickar ut EZ drummer till noden så signalerar programmet att det faktiskt går ut joob till noden även fast jag inte har EZ installerat på den. Kort sagt det här är en jäkla soppa med motstridiga uppgifter så att kolla själv kan vara en bra idé. Lycka till

Göran