Jump to content
Annons

Hur gör jag nu

Recommended Posts

Billvall (oregistrerad)
Postat

det var därför jag blev medlem här å så? 😛

Jag har skrivit text till mina låtar, så text delen är klar :rolleyes:

haha, har inte kommit så långt dårå.

vad bör vara mitt nästa steg? 😄

liksom ska jag hitta ett musikprogram?

ska jag börja tonsätta låtarna?

Annons
Postat (redigerat)

Hej.

Det blir lättare för oss att hjälpa till om du ger en lite bättre bild av vad du vill åstadkomma och vad du har för förutsättningar.

I detta läget kan jag förstå att du vill göra det via en dator och att du då behöver: 1. En dator - självklart 2. Ett bra ljudkort 3. En bra mjukvara som kan hantera ljudet på bästa sätt.

Specifikationen på ovanstående tre punkter och priset för dessa varierar med vad du tänkt åstadkomma och vad du har för krav.

Sen kan du komma att behöva ett klaviatur, en drös med kablar, ev. en mikrofon, ev. ett mixerbord m.m

Redigerat av Lundin
Postat

Skynda dig och köp senaste numret av tidningen Studio.Det följer med ett väl fungerande inspelnings program på cd skivan,plus lite annat smått och gått.Dom lär nog ta slut rätt snabbt,så sno på!

Mvh

Micael

Postat

Tycker inte du skall sätta dig vid datorn förrän du har något uns av melodi klar i alla fall. Ja det vill väl säga om du inte använder datorn för att spela ditt instrument eller något. Om du nu spelar något? Annars skulle jag nog nynna in på någon händig inspelningsapparat, typ mobil eller något. Jag brukar sitta framför något trist tv-program och lalla tills jag hittar någon melodi som jag tycker om och tror jag är någorlunda ensam om. Några grundackord på en gitarr är ju en bra start...

Billvall (oregistrerad)
Postat

Tack så mkt för alla svaren 😉 Nu har jag många vägar att testa å mer kött på bena 😳 tack så mycket 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.