Jump to content
Annons

OSX Leopard-findern


SMonk

Recommended Posts

Förr i världen, innan jag oklokt och förhastat uppgraderade till Leopard, så sökte findern på hela hårddisken när man skrev in ett sökord. Numera tycks apple ha bestämt att vi inte ska kunna göra det, utan bara söka bland dokument och applikationer. Går det att kringgå på något sätt, så att jag inte behöver rota igenom hela libraryt manuellt varje gång jag vill ta bort en plugin eller en .plist till något gammalt program jag inte vill ha längre?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Glaskatten (oregistrerad)
Nähä. Antar att det inte går, då.

Klart det går, det är bara att söka. Fast det kanske är avaktiverat? kolla i spotlightinställningarna. Där kan man ju förhindra att spotlight söker på vissa eller alla ställen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Defaultinställningen var tydligen att inte söka på filnamn. Så, nu har jag ändrat det, och det går att söka på filnamn, men bara om man går in på cmd+f och väljer just att söka på filnamn (varje gång man vill söka). Sökboxen upptill i finderfönstret funkar fortfarande bara för att söka dokument.

Redigerat av SMonk
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...