robrunsthlm (oregistrerad) Postat 8 november 2007 Postat 8 november 2007 Ser att Logic Studio har huuuuur många Gigabyte tillägg som helst, vidare har jag 2 st uppsättningar "bibliotek"/"Audio"...osv sen lite klantighet när jag jobbade i Garageband. Problemet är att jag har ca 30 Gig ledigt - vilket inte räcker - och som sagt en himla röra... Bör man - och KAN man - slänga sina gamla loopar, rensa ut s a s, innan man installerar uppgraderingen av Logic? Eller sköter uppgraderingen det automatiskt, så att den inte installerar sånt som redan finns? Någon som vet? Vill leka med Logic 8 ikväll :-) /Robban
Burnin Sven (oregistrerad) Postat 10 november 2007 Postat 10 november 2007 Jag satt o hade samma problem men efter ett tag fattade jag att man kan installera bara programmen och ta resten sen om man vill. Programmen ligger runt 9 gig, kolla den lilla snabbmanualen hur man fixar det. Lycka till.
KillwithSkill Postat 10 november 2007 Postat 10 november 2007 Det som händer vid installationen är att du får välja. Om du har Jampacks redan installerat och ändå vill ha med dom nya så skriver den inte över det du redan har installerat. Däremot så blir det olika format på jampacksen. Men det är inget som berör dig. För dig så "ser" du bara en massa jampacks. Sen kan du välja vart du vill ha filerna. Har du en extra disk intern/extern så lägg alla samplingarna där. Har du ingen extra disk så ta dig en funderare på vad du behöver ha installerat. Se bara till att du har minst 10% ledigt på osx-disken. Annars så gör du som jag. Ta backup på det du vill ha. Införskaffar dig Leopard och gör en helt ren ny installation. Om du har en PPC med Tiger och kör Logic 8 så kommer du att få jobbiga grafiska problem. För mig så laggade det apa. Men Logic 8 ihop med Leopard rullar förbannat fint på en PPC. Och kan bara drömma om hur det är på en Intel.
robrunsthlm (oregistrerad) Postat 13 november 2007 Postat 13 november 2007 OK, tack för svar! Jag var lite duktig och flyttade en massa Garagebandlåtar till en extern HD - och vips hade jag 50 Gb ledigt (!)installerade sen rubbet (men så här i efterhand undrar jag varför jag inte valde bort "Mainstage" och "Soundtrack Pro 2" - då jag inte lär använda Logic till vare sig live spelningar eller videoproduktioner...) Nu måste jag bara lära mig programmet.... det känns som att man borde vara ljudteknikerutbildad när man läser vissa trådar här med I/O, mix-bussar osv... all greek to me ;-) Jag har en tutorialserie för Logic 7: Mastering Logic, är det värt att kolla igenom alla 124 lektionerna - eller finns motsvarande i Logic Studiopaketet (dvs en rejäl genomgång av vad man har alla saker till och var man hittar dem)? Det kanske är dumt att lära sig Logic 7 nu när man ska lära sig Logic 8 ?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.