Jump to content
Annons

Val av bärbar


guranisten

Recommended Posts

Annons
Vad ska du göra med den?

Alla utom LG har lite väl små skärmar, och den kunde ha en kraftigare processor.

Brukar inte ha större projekt än 5-6 vsti och 8-12 audiospår samt lite effekter på vissa spår, har också tänkt att skaffa en större skärm att kunna koppla in

Redigerat av guranisten
Link to comment
Dela på andra sajter

det verkar som om de vanligaste märkena på bärbara är HP,SONY, ACER,LG FUJITSU och TOSHIBA är det nått/några märken man ska hålla sig ifrån?

Om man vänder på steken och som jag skrev i ett tidigare inlägg att jag inte brukar ha större projekt än 5-6 vsti och 8-12 audiospår samt någon effekt på vissa spår, vad är minimal prestanda på en bärbar för att såna projekt ska kunna flyta på utan problem. Kör sonar som huvudprogram. Just nu har jag en dator som är ca 7 år gammal och i slutet av varje projekt så får en massa dropouts och processorn får jobba jäkligt hårt.

Redigerat av guranisten
Link to comment
Dela på andra sajter

Att leta efter minsta gemensamma nämnare (lägsta möjliga prestanda, om jag inte misstolkar dig)

är otaktiskt i längden - nästa version av Sonar kanske kräver ännu mer av datorn, utan att du spelat

in ett endaste spår. Jag kan inget om Sonar - drar det nytta av flera processorkärnor? Nån annan kan svara på det.

Mitt råd är att satsa på en rask maskin, med mycket minne och gärna stor skärm. LG-maskinen ligger bra till förutom processorhastigheten, ett annat tips är http://www.dustinhome.se/pd_5010115055.aspx

Där får du lägga till ett firewirekort, säg 1000:-

Link to comment
Dela på andra sajter

5400 rpm diskar återfinns ju i Frost bärbara också så det borde väl funka i en vanlig också? Hur funkar det där med att köpa ett externt firewire kort om det inte redan finns på den bärbara, hur kopplar man in det?

Skärmstorleken på den bärbara har inte så stor betydelse då jag har tänkt att ha en stor extern skärm att koppla in den på.

Link to comment
Dela på andra sajter

FW-kort finns både som pc-card och som express-card, bara att köpa det som passar.

Kan man säga att nått är att föredra, att det redan finns en firewireport på datorn eller köpa ett firewire pc-card?

Link to comment
Dela på andra sajter

Sett till prestanda så kvittar det nog. Men ett extra kontrollkort är en pryl att tappa bort, och som du nog inte kan ha

monterad när datorn ligger sin väska (om du transportetar den, vill säga).

Kolla även andra trådar här - olika kort med olika chipset pratas om, t.ex. här https://www.studio.se/index.php?showtopic=36701

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...