Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag Àr pÄ jakt efter ett filter som Àr typ som Stepfilter i Cubase fast dÀr man har större kontroll och kan vÀlja hastighet sjÀlv..Ni vet det verkligen klassiska house/dance/club filter dÀr ljudet börjar frÄn basen och sedan stiger upp via Middle till Diskant...hehe jag kommer verkligen inte pÄ ett bÀttre sÀtt att beskriva det pÄ Àn sÄ...Den som fattar vad jag menar för gÀrna upplysa mig lite om vad ett sÄnt filter heter och vart man fÄr tag pÄ det (om möjligt gratis;)) Tack pÄ förhand

Annons
Postat
Low pass filter.

och automation!!

Postat

Ok, tack för hjÀlpen sÄ lÀnge!! har kollat runt lite pÄ nÀtet nu lite snabbt, men har lite svÄrt att veta vad jag ska leta efter, finns det nÄt tips pÄ vilken VST jag ska kolla efter ev. ladda ner?

Postat
Ok, tack för hjÀlpen sÄ lÀnge!! har kollat runt lite pÄ nÀtet nu lite snabbt, men har lite svÄrt att veta vad jag ska leta efter, finns det nÄt tips pÄ vilken VST jag ska kolla efter ev. ladda ner?

ett helt jÀdrans vanligt filter som du kan automatisera!! kolla kvr forumet..

Postat

sonalksis tbk funkar alldeles utmÀrkt.. sÄ gör Àven nomad factory bluetubes driver 25 =)

Postat
sonalksis tbk funkar alldeles utmÀrkt.. sÄ gör Àven nomad factory bluetubes driver 25 =)

Nu har jag laddat ner nomad factory bluetubes driver 25. Men problemet Àr bara det att nÀr jag ska öppna upp det i winrar sÄ Àr filerna krypterade sÄ att jag inte kan extrahera, finns det nÄgot password att tillgÄ nÄnstans? SJUKt surt nÀr jag Àntligen hittadet det!?

drloop (oregistrerad)
Postat

IstÀllet för att köra krackade grejer och bryta mot föreskrifter pÄ forumet sÄ fÄr du följande tips pÄ VST pluggar som Àr gratis till Windows:

2Rule fliter

http://www.kvraudio.com/get/2899.html

Naive LPF

http://www.kvraudio.com/get/2030.html

Filterizer

http://www.kvraudio.com/get/1239.html

LÀr dig söka efter pluggar pÄ kvraudio och du hittar massor av gratispluggar som funkar finemang.

Postat

I 4.1 uppdateringen till cubase har steinberg slÀngt med en ny filterplugin som heter "DualFilter" som tydligen ska vara sÀrskilt lÀmplig för det du vill göra. Saxat om DualFilter frÄn Steinbergs hemsida :

"This unique effect combines lowpass and high-pass filters with single Cutoff and Resonance controls.

Great for DJ-style filter effects."

Postat

HallÄ Tigerman

I Cubase SX3 och Cubase 4 följer det med ett filter som heter Tonic. Detta Àr en av min personliga favoriter tillsammans med TBK frÄn Sonalksis.

Postat

billligast och enklast mÄste vÀl vara att bara ta cubase EQ'n....(Àr van vi logic, men utgÄr frÄn att cubase eq'n funkar typ likadant)

stÀng av alla band utom lowpass/highcut

sÀtt q-vÀrdet pÄ högsta....sÄ kurvan blir sÄ skarp som möjligt....

svep sedan med automation frÄn 20hz(lÀgsta vÀrdet) til 22khz (högsta vÀrdet)

sen kan du ju labba med automationskurvan, och att Àndra q-vÀrdet och lÀgga reverbs eller whatever pÄ....

kan ju testa att lĂ„ta lowcut/highpass delen med samma q-vĂ€rde följa strax efter highcut-kurvan(typ, 1khz efter), sĂ„ fĂ„r man i och för sig en annorlunda effekt, men kan vara cool ibland.... 🙂

har sjÀlv anvÀnt logics EQ pÄ detta sÀtt med lysande resultat....

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.