Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Jag kommer på måndag få hem min nya access virus ti synt.Och jag kommer även inom kort uppträda live med den,vilket fick mig att tänka på att det skulle vara rätt nice att kunna kontrollera filter med en fotpedal,alltså cutoffen till exempel.Jag kan bara inte komma på hur man skulle göra?

Annons
Posted

en pedal med midi, som du programmerar ska hålla koll på cutoffratten!!

Posted
en pedal med midi, som du programmerar ska hålla koll på cutoffratten!!

Ok,har du nå tips på en sådan pedal?

Posted (edited)

Om man kikar på baksidan, så ser man att det finns 2 jack för pedaler, en "Hold" och en "Control". "Hold" = sustainpedal, medans "Control" lär vara där man kopplar in en "volympedal" och alltså det du är ute efter.

Enklast för att va säker på att du får rätt pedal är att kolla med din musikhandlare, för det är skillnad på pedal och pedal.

När du fixat pedalen är det bara att gå in i modulationsmatrisen och välja pedalen som "mod source" och filter cutoff som "mod destination". (Fast jag kan inte Virus-terminologin, så sakernas namn kan va lite annorlunda...)

Edited by android
Posted
Om man kikar på baksidan, så ser man att det finns 2 jack för pedaler, en "Hold" och en "Control". "Hold" = sustainpedal, medans "Control" lär vara där man kopplar in en "volympedal" och alltså det du är ute efter.

Enklast för att va säker på att du får rätt pedal är att kolla med din musikhandlare, för det är skillnad på pedal och pedal.

När du fixat pedalen är det bara att gå in i modulationsmatrisen och välja pedalen som "mod source" och filter cutoff som "mod destination". (Fast jag kan inte Virus-terminologin, så sakernas namn kan va lite annorlunda...)

jafan,så enkelt kan det ju vara ja!Tack för upplysningen 🙁