Jump to content
Annons

Clavia Nordwave

Recommended Posts

Mollin (oregistrerad)
Postat

Tjena,

Som ni säkert redan vet så har ju Clavia skapat en ny synt som heter "Nordwave". Min uppfattning om denna synt är att det är färdiga ljud i den som man bara kan tweaka till?

Är det någon som har provat denna synten ännu?

clavia_nord_wave.jpg

Annons
Postat
  Mollin sa:
Min uppfattning om denna synt är att det är färdiga ljud i den som man bara kan tweaka till?

Vad menar du med det?

Jo, det finns presets (färdiga ljud) i den, det gör det ju i alla nyare synthar. 😆

Man ska även kunna ladda in egna samplingar i synthen mha en dator och på så sätt skapa helt egna ljud (om det var det du menade?).

Jag har inte testat den själv än, men läst en del om den, och den verkar spännande!

• 3 veckor senare...
Mollin (oregistrerad)
Postat
  KLOT sa:
Här är en filmsnutt där en kille från Clavia demonstrerar nord wave på Musik Messe 2007, om det kan vara utav intresse!

http://www.youtube.com/watch?v=5XGmJ9embOM

Jag har inte testat synten själv dock.

MVH!

Den har jag redan tittat på via YouTube, men tack ändå! :rolleyes: Lite dålig ljudkvalité men videon är okej!

Postat

den blir nogintressant och kika närmare på.. dock kommer den inte i närhet av en Ti

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.