Jump to content
Annons

Recommended Posts

Burnin Sven (oregistrerad)
Postat

SÄ dÄ fick jag tid att skriva vad jag kom fram till nÀr det gÀller hur Logic node funkar. Man mÄste installera och starta motsvarande Logic node version som ditt Logic Àr pÄ din node dator före du öppnar Logic pÄ din huvud dator, pluggen du vill avlasta din huvud dator ifrÄn mÄste sÄ vitt jag begriper vara installerad pÄ node datorn. Jag installerade helt enkelt Logic pÄ min node dator och pÄ sÄ vis sÄ verkar det som att jag kommer Ät Logics grejor, man ser pÄ systemmÀtaren att belastningen gÄr ner lite pÄ huvud datorn samt att det börjar hÀnda grejor pÄ noden. Man mÄste slÄ av brandvÀggen pÄ bÄda datorerna och det mÄste sÄ vitt jag begriper vara intelmacar. Klart

Göran

Annons
Postat

vad jag har förstĂ„tt sĂ„ behöver de inte vara just intel, utan helt enkelt tvĂ„ matchade likadana, sĂ„ typ tvĂ„ powerpc G4 funkar lika bra som tvĂ„ intelmacar.. 😕

Postat

Tja Idf kan du kolla det för det vore ju guld att veta om det funkar.

Göran

Postat
  Burnin Sven sa:
Tja Idf kan du kolla det för det vore ju guld att veta om det funkar.

Göran

jag kan göra det idag.. ska bara en svĂ€ng förbi DS store och byta ett par iPodlurar.. 😕

Postat

Om jag inte minns helt fel sÄ fanns node möjligheten redan innan Mac gick över till Intel. Det borde ju tala för att man inte behöver Intel men att man kanske behöver matcha datorerna.

Men som sagt, bara om jag minns rÀtt.

Postat
  Citat
Logic Node requires a Mac computer with a PowerPC G5, Intel Core or Intel Xeon processor and Gigabit Ethernet
Postat
  Emil sa:
  Citat
Logic Node requires a Mac computer with a PowerPC G5, Intel Core or Intel Xeon processor and Gigabit Ethernet

ojdÄ!! dÀr fick ajg pÄ fingrarna!!

gigabit me? ok! tack för infon!!

Postat

Okidoki dĂ„ Ă€r det klarlagt tackar Emil. Fan vad synd det hade ju öppnat möjligheter för att köra med lite Ă€ldre macar nĂ„vĂ€l det bĂ€r ivĂ€g in i framtiden sĂ„ det Ă€r bara att hĂ„lla i sig och hĂ€nga mĂ€ 😕 .

Postat

Puh!

Jag blev lite stressad dÀr nÀr IDF menade att man var tvungen att ha samma typ av processor för att det skulle funka.

Hade ocksÄ för mig att det bara krÀvdes gigabit-port.

Postat
  engineer sa:
Puh!

Jag blev lite stressad dÀr nÀr IDF menade att man var tvungen att ha samma typ av processor för att det skulle funka.

Hade ocksÄ för mig att det bara krÀvdes gigabit-port.

jag gillar att stressa dig.. det var endast dĂ€rför jag skrev sĂ„.. 😳

Postat

Hittade det hÀr vilket gör det hela Ànnu mera mysko och motsÀgelsefullt. En sak som sÀgs i manualen om jag inte minns fel det Àr att Logic behöver inte vara installerat pÄ noderna men vÀl pluggarna hmm?

When configuring a group of computers as a Logic Node setup, it does not matter whether the master system and nodes use the same processor architecture. A PowerPC-based system running Logic Pro may connect to any combination of nodes running on PowerPC and Intel processors (the nodes must not all be the same). Likewise, an Intel-based system running Logic Pro may connect to nodes running on either processor architecture.

However, you must be sure that all nodes are running the same version Logic as the master, such as 7.2.0.

Postat

Tyckte mig lÀsa nÄgonstans att det dÄr att anvÀnda t.ex en G4 och en G5 men att noden dÄ skall vara g5an, och G4an huvud datorn!?

• 3 mĂ„nader senare...
Postat (redigerat)
  coyster sa:
Tyckte mig lÀsa nÄgonstans att det dÄr att anvÀnda t.ex en G4 och en G5 men att noden dÄ skall vara g5an, och G4an huvud datorn!?

makes no sense... man vill ju anvĂ€nda den bĂ€sta som huvuddator... 🙂

Redigerat av L.MaYs

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.