Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Hej!

För några dagar sedan köpte jag ett midiklaviatur, M-Audio KeyRig 49 som jag försökt installera på min dator. Tidigare körde jag med Reason 2.0, men då programmet inte hittade klaviaturet så uppdaterade jag till version 3.0. Nu hittar Reason klaviaturet, men däremot kan man inte köra mer än en kanal i taget. När jag har lagt till Redrum på en kanal och konstruerat ett trumkomp så kan jag inte lägga till några ytterligare kanaler. Det går att lägga till exempelvis en Malström, men den hörs inte...om jag lägger till en ackordföljd så hörs fortfarande bara den första kanalen. Om jag lägger till Malström först och trumkompet därefter så hörs bara Malström när jag spelar upp låten. Antar att det är någon inställning någonstans, men jag har letat runt överallt i programmet utan resultat. Problemet uppstår även om jag kopplar ur synten och "klickar" fram ackordföljder.

Har även testat att installera om både ljudkortet, Reason och klaviaturet, men utan att få det att fungera. Klaviaturet fungerar dock som det ska i Fruity Loops.

Är det någon som tror sig kunna hjälpa till med det här problemet så vore jag väldigt tacksam.

Tack på förhand.

// Johan

Annons
Posted
Har du lagt till en mixer i reason, då?

Ehm...nej, det hade jag inte gjort. Och nu funkar det! Tack för hjälpen.