Jump to content
Annons

Reason 4 - hur många har uppgraderat?


spaceman

Recommended Posts

Annons
Hur många är det som nu har uppgraderat till Reason 4 ?

Själv är jag mycket nöjd med fyran iallafall. Saker som man

tidigare saknat finns nu med, tex automation mm.

Automation har väl alltid funnits. Men vad menar du?

Hur som helst... Sequensern är grym, Thor är grym, regroove är grym, allt är grymt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är hemma och sjuk - feber, snorig och halsont - så jag beställde den från Propellrarna istället för köpa i butik.

Precis nu kom avin i brevlådan om att jag har paket att hämta. Så vad gör jag? Jo, klär på mig och och ska just släpa mig till paketutlämningen, febrigt snörvlandes.

Vilket jäkla offer man är ...

😊

Link to comment
Dela på andra sajter

Är hemma och sjuk - feber, snorig och halsont - så jag beställde den från Propellrarna istället för köpa i butik.

Precis nu kom avin i brevlådan om att jag har paket att hämta. Så vad gör jag? Jo, klär på mig och och ska just släpa mig till paketutlämningen, febrigt snörvlandes.

Vilket jäkla offer man är ...

☺️

Men lätt värt det :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste ge en stor eloge till propparna för deras otroliga leverans service. Beställde uppgraderingen igår vid 10-tiden. 16:30 kom mailet om att varan skickats. Och idag damp det ned i brevlådan vid 12-tiden!! 😎😄🙂 Helgen är räddad!!!! 😆:rolleyes:

//Micke....

Redigerat av MJInc
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag köpte reason 4-lådan i tisdags så jag har lekt av mig rejält till min flickväns stora förtret. Gissa om hon blev tjurig när jag hotade med att ta med knädatorn till vår lilla weekend-semester till Skottland i helgen.

Jag tycker att 4an riktigt jävla superrolig. Det märks att propparna har lagt ner tid på att göra sequensern tydligare och bättre. Den är klockren när man vant sig verkligen. Sen är det ju kul att snabbt joxa fram kooola arps på rpg-8an! Väldigt enkel och effektiv modul må jag säga! Jag har ju inte varit så superintresserad av att modelera en massa ljud i malströmen eller subtrctorn innan men när man hör vad THOR kan göra så blir man riktigt pill-sugen. Vilken häftig platta den är! Bara att gå igenom nya combinators där man använt sig av thor och rpg-8an är ju inspirerande! Regroove har jag inte laborerat tillräckligt med ännu för att kunna utvärdera rättvist, men den kan nog tillföra en hel del! Testade den lite snabbt på några gammla grejer som jag gjort o upplever den också som väldigt enkel men effektiv. Sen tycker jag ju att nya låddan som skivan kom i var för väldigt vacker!

I LOVE R4!!!

pussokram

Svante

Redigerat av svante
Link to comment
Dela på andra sajter

Ett bra tag framöver kommer demoforumet svämmas över av vilda random-arpeggion, formantfiltersvep och kvantiserade groove ...

För att inte tala om tempoåkningar och 7takt. halledudanedaa....

R4 kommer att få folk att utveckla en totalt ny dansscen;

🙂Balkanian Elektro!! 😆

😉 Åh fan...fanns det redan...well well...

Link to comment
Dela på andra sajter

Har nu suttit och gått igenom Thor och arpeggiatorn RPG-8.

Thor är en fantastisk liten synt. Lättarbetad, pedagogisk, rolig och flexibel. I love it.

Arpeggiatorn, däremot, kan jag inte se vitsen med. Det finns ingenting med den som inte går att göra mer flexibelt med sequensern (random, möjligtvis). Känns som en omväg att gå via RPG-8. Det hade varit större vits med ett step-programmeringsläge i sequensern - då hade arpeggion dessutom varit ännu lättare att hantera där.

Sequensern är jag fortfarande inte vän med, men det kommer väl ...

Link to comment
Dela på andra sajter

Lyssna på detta soundset från Thor

THOR!!!!

Fett 🙂

Naaaajs! Jag har rattat en hel del med thor nu, men jag antar att de på vengance har spenderat lite fler timmar än mig framför diverse syntar och därmed är lite mer hemma på att ratta fram ljud, en del av ljuden de gjort var bra mycket trevligare än det jag lyckats få fram.

Jag var betatestare till r4 förut och jag uppgraderade dagen efter det kom ut. Jag vart riktigt posotivt överraskad över leveranstiden. Jag beställde det kring klockan ett på dagen det kom ut och fick det på eftermiddagen dagen efter i brevlådan utanför huset. Riktigt bra!

Jag har laddat upp en låt under Elektronika/dans som enbart är gjord med instrument från r4. Mest Thor då. 🙁 Men Olsberg har inte godkännt den än. 😛 Tråden kommer heta Ljudbildsövning, för det är just vad det var. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Lyssna på detta soundset från Thor

THOR!!!!

Fett 🙂

Naaaajs! Jag har rattat en hel del med thor nu, men jag antar att de på vengance har spenderat lite fler timmar än mig framför diverse syntar och därmed är lite mer hemma på att ratta fram ljud, en del av ljuden de gjort var bra mycket trevligare än det jag lyckats få fram.

Jag var betatestare till r4 förut och jag uppgraderade dagen efter det kom ut. Jag vart riktigt posotivt överraskad över leveranstiden. Jag beställde det kring klockan ett på dagen det kom ut och fick det på eftermiddagen dagen efter i brevlådan utanför huset. Riktigt bra!

Jag har laddat upp en låt under Elektronika/dans som enbart är gjord med instrument från r4. Mest Thor då. :rolleyes: Men Olsberg har inte godkännt den än. 😊 Tråden kommer heta Ljudbildsövning, för det är just vad det var. 😊

all clear!!! arpeggion here i come.mohhahaaaa 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

har inte upgratderat men inte skall köpa 🙂.

kör reason 3 på macen lånat av en snell kompis 😳 .

fan va det rockar.

gör minimal techno och tech house, blandad house, electronica, dnb och lite eget 🙂.

pengarna e abslolut värt det tycker jag köper det i jul 🙂 måste pratisera på det ju..

lägger min hårdvara i källaren rm1xen var svår reason ju lät bäst men det kan ju inte ta in vsti dock men vem behöver det när det finns å sampla eget osv?.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...