Jump to content
Annons

Tystnad i 30 sekunder...


musik (oregistrerad)

Recommended Posts

musik (oregistrerad)

Hej!

Köpte senaste skivan med Debbie Harry. På spår 15, som skrivit av förre mannen Chris Stein, så tonas låten in. Inget konstigt med det, det konstiga består i att det föregås av 30 sekunder absolut tystnad. Den börjar alltså att tonas in först efter 30 sekunder. Har ni andra liknande exempel? Varför gör man så? Kan det vara en mastringmiss?

musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hej!

Köpte senaste skivan med Debbie Harry. På spår 15, som skrivit av förre mannen Chris Stein, så tonas låten in. Inget konstigt med det, det konstiga består i att det föregås av 30 sekunder absolut tystnad. Den börjar alltså att tonas in först efter 30 sekunder. Har ni andra liknande exempel? Varför gör man så? Kan det vara en mastringmiss?

musik

Kanske inhåller dolda budskap om djävulen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns ett track på VNV Nation's album, Praise the Fallen, som heter Schweigeminute. Betyder tydligen, tyst minut...

Finns kanske ngt budskap bakom den där 30 sekundaren...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

När jag var 15 så hade jag precis kommit hem efter att ha köpt ett album av scooter.

Sista låten tog aldrig slut, utan det bara var tyst i säkert 25 min. Men efter dom 25 minuterna så började en låt som dom hade gömt på skivan!

Roligt nog så var detta den bästa låten på hela albumet ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
När jag var 15 så hade jag precis kommit hem efter att ha köpt ett album av scooter.

Sista låten tog aldrig slut, utan det bara var tyst i säkert 25 min. Men efter dom 25 minuterna så började en låt som dom hade gömt på skivan!

Roligt nog så var detta den bästa låten på hela albumet 🙂

tror inte på att det glöms egentligen, U2, depeche mode, pet shop boys har alla såna grejjor. tro det är nåt skoj bara.

😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns ett liknande exempel på en Guns n' Roses skiva...Spaghetti incident tror ja de va.
Och dne låten finns inte krediterad någonstans eftersom det är en cover på en låt skriven av Charles Manson.

Tycker det är hemskt jobbigt när såna låtar kommer när man lyssnar på mp3n och har shuffle på. Compliments av Bloc Party, St. Robinson in his Cadillac Dream av Counting Crows, Pause It and Turn It Up av Biffy Clyro (där man behöver vänta 20 minuter på låten!) kommer allt för ofta.

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag var 15 så hade jag precis kommit hem efter att ha köpt ett album av scooter.

Sista låten tog aldrig slut, utan det bara var tyst i säkert 25 min. Men efter dom 25 minuterna så började en låt som dom hade gömt på skivan!

Roligt nog så var detta den bästa låten på hela albumet :rolleyes:

tror inte på att det glöms egentligen, U2, depeche mode, pet shop boys har alla såna grejjor. tro det är nåt skoj bara.

😉

Göms, inte glöms 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...