Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Ja!

Troligast, i nÄgot undantagsfall kommer hÄrdvara frÄn olika tillverkare "inte överens", sjÀlv skulle jag dumpa 512:an & köpa 1GB extra i stÀllet.

Vet inte om "dual channel" fungerar om du har olika storlek pÄ minnena, men troligen inte. Stöder inte ditt moderkort detta spelar det ingen rockŽnŽroll.

Postat

men, dual channel Àr det bara om man ska ha tvÄ av det hÀr nya kortet?

jag behöver ett enkelt svar eftersom jag inte fattar nÄnting av sÄnt.

Postat
men, dual channel Àr det bara om man ska ha tvÄ av det hÀr nya kortet?

jag behöver ett enkelt svar eftersom jag inte fattar nÄnting av sÄnt.

Jag förutsÀtter nu att du har ett moderkort som drar nytta av parallella minnen, dual channel.

De bör först vara av samma "storlek", exempelvis 512 eller 1 GB.

De bör ocksÄ vara likadana, frÄn samma tillverkare, (optimalt ett matchat par).

Helst sÄ skall minnena ocksÄ vara av en typ/tillverkare som moderkortstillverkaren validerat om man nu skall vara riktigt noga/sÀker typ hÀngslen och livrem. Vissa moderkort Àr mera kÀnsliga Àn andra för vilka minnen du stoppar i.

Att blanda de hÀr tvÄ minnena kan i och för sig fungera tillsammans, men knappast pÄ ett bra sÀtt. SÄ det Àr definitivt ingen lösning som jag skulle rekommendera.

RÄdet i ett tidigare inlÀgg att plocka ur Twinmosminnet och sÀtta i tvÄ Corsair Àr alltsÄ ett bra rÄd. Speciellt eftersom Corsair brukar hÄlla bra kvalitet pÄ sina minnen medan Twinmos brukar ha ganska oregelbunden kvalitet och inte Àr ett förstahandsval för mig i alla fall.

Postat (redigerat)

jag satte i det nu iaf . Men om de nu inte mÄr bra tillsammans hur mÀrker jag det?

som sagt vet iiiingenting om sÄnt hÀr, men jag antar att du menar att om jag kör tvÄ kort sÄ kommer det köras i dual channel, och dÀrför Àr det mer kritiskt om det inte Àr riktigt samma minne?

Redigerat av mietek
Postat
jag satte i det nu iaf . Men om de nu inte mÄr bra tillsammans hur mÀrker jag det?

Det mĂ€rker du pĂ„ sĂ„ sĂ€tt att om du hade stoppat i tvĂ„ corsair sĂ„ hade det funkat bĂ€ttre, men funkar det nu sĂ„ Ă€r det ju bra. Är ju ingen större kostnad att köpa en Corsair till senare om du kĂ€nner för det, du förlorar ju bara 216 spĂ€nn pĂ„ det andra minnet.

Postat

japp, fick minnet av en polare som hade köpt 2 st sÄna hÀr corsair i kit, och de hade inte funkat tillsammans i has dator. Varker han eller jag Àr kunniga nog att förstÄ varför dock, men just dÀrför jag itne springer ivÀg och köper ett pÄ direkten.

Postat (redigerat)

förresten innan hade jag tvÄ st 512

twinmos och ett kingston 333mhz PC2700, min enkla frÄga Àr om det var vÀrt uppgraderingen, det kostade men ju inget, men om det liksom Àr likabra att stoppa tillbaks gamla.

Redigerat av mietek

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.