Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Har nyligen upptäckt det eminenta programmet Reaper, som jag måste säga är bra mycket bättre än t.ex Cubase på många områden (dock inte midi-editering). Framförallt är det bättre på signal-routing och frigörande av processorkraft under mixning. Dessutom är det gratis i början och kostar drygt 200 spänn när man bestämt sig för att det är bra 🙂

Jag har suttit på Cubase i några år nu, men kommer att flytta helt och hållet till Reaper. Då finns det ju en hel del projekt från Cubase som man skulle vilja exportera...

Är det nån som vet nåt bra eller halvbra sätt att få över så mycket information som möjligt från ett Cubase-projekt till Reaper?

Annons
Postat

Den enda metoden som är något sånär enkel är att bounce'a samtliga ljudfiler så att de har samma längd som projektet och börjar vid samma punkt. Då kan du importera filerna för att återskapa projektet. Effektinställningar får du endera bärnna fast i ljudfilerna eller kopiera manuellt mellan programmen.

Postat

Reaper är faktiskt riktigt bra! 🙂 Brukar själv använda det när mixningen känns trög i Cubase, då mixar jag nästa låt i Reapar så flödar inspirationen! 🙂 Just midiediteringen är kanske just det som gör att jag håller kvar vid Cubase. Och att det är lättare att få hjälp om man skulle fastna på något vis..

Postat

Tack för visat intresse! Det känns som att man får sitta med papper och penna tillsvidare då för att flytta projekten, samt exportera enstaka midifiler och audio som bwf... Har man tålamod så bör det ju funka 🙂

Hoppas att de lägger in stöd i Reaper för att läsa OMF i framtiden!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.