mooneh Postat 23 september 2007 Postat 23 september 2007 hej! jag har en revox a-77 som skulle behöva servas. det Àr glappkontakt och lite annat. finns det nÄgon butik i stockholm Àr bra pÄ det?
ptr Postat 23 september 2007 Postat 23 september 2007 hej! jag har en revox a-77 som skulle behöva servas. det Àr glappkontakt och lite annat. finns det nÄgon butik i stockholm Àr bra pÄ det? Om Gerhard Schubert fortfande hÄller pÄ sÄ Àr han den enda jag skulle lÀmna in min Revox till, kontaktinfo pÄ eniro /ptr
mooneh Postat 23 september 2007 TrÄdstartare Postat 23 september 2007 hej! jag har en revox a-77 som skulle behöva servas. det Àr glappkontakt och lite annat. finns det nÄgon butik i stockholm Àr bra pÄ det? Om Gerhard Schubert fortfande hÄller pÄ sÄ Àr han den enda jag skulle lÀmna in min Revox till, kontaktinfo pÄ eniro /ptr grymt, tack.. vad kan man rÀkna med för kostnad om det inte Àr allt för mycket fel? omöjligt att svara pÄ kanske?
ptr Postat 24 september 2007 Postat 24 september 2007 grymt, tack.. vad kan man rÀkna med för kostnad om det inte Àr allt för mycket fel? omöjligt att svara pÄ kanske? Det varierar nog beroende pÄ vad som behöver göras. Men rÀkna med ett par tusen, sÄ blir du inte ledsen om det blir billigare. Det var ett tag sedan min B77a fick nÄgon omsorg, sÄ jag har dÄlig kontroll pÄ Schuberts priser.. /ptr
Mirrza Postat 30 september 2007 Postat 30 september 2007 hej! jag har en revox a-77 som skulle behöva servas. det Àr glappkontakt och lite annat. finns det nÄgon butik i stockholm Àr bra pÄ det? Hej hÀr kom en servicegubbe till dig :-) Jag kan serva din rullbandare, kontakta mig pÄ mail sÄ vi kommer i överens om detaljer. garanterar mindre pris Àr pÄ nÄn service för jag gör det för nöjes/hobby skull. Det var ett tag jag hade en Revox 77, det Àr en skitbra maskin. Inte avancerad men vÀÀÀldigt pÄlitlig rullbandare. MVH Mirrza
christer0651 Postat 22 februari 2009 Postat 22 februari 2009 (redigerat) Hej hÀr kom en servicegubbe till dig :-) Jag kan serva din rullbandare, kontakta mig pÄ mail sÄ vi kommer i överens om detaljer. garanterar mindre pris Àr pÄ nÄn service för jag gör det för nöjes/hobby skull. Det var ett tag jag hade en Revox 77, det Àr en skitbra maskin. Inte avancerad men vÀÀÀldigt pÄlitlig rullbandare. MVH Mirrza Hej Jag har en gammal Revox A77 (2-spÄrs, 9,5/19) och massor av fina live-inspelningar av orgel- och körmusik frÄn 70- och -80-talen. TyvÀrr funkar inte framdrivningen, den motorn verkar död. Behöver nog lite allmÀn översyn ocksÄ, av nÄgon som kan maskinen. Var finns du som kan hjÀlpa mig i SkÄne? Jag bor i Svedala. Hoppas pÄ snar hjÀlp Redigerat 22 februari 2009 av christer0651
Bo Hansén Postat 23 februari 2009 Postat 23 februari 2009 (redigerat) Ett litet tips till er som köpt en Revox A77, och fÄr den till att driva fram bandet. PÄ baksisdan dÀr kontakterna sitter, nÀr nÀtkontakten, sitter det en "DIN-uttag" med 10 poler. Denna kontakt Àr till för en remotekontroll av transportknapparna. Normalt skall det sitta en "blindkontakt" i detta uttag för att bandarens transportknappar skall fungera. Finns inte denna kontakt pÄ bandaren, sÄ mÄste pin 1 och 2 sammankopplas pÄ nÄgot sÀtt, och det lÀr nog bli svÄrt att hitta denna 10 poliga kontakt dÄ den Àr ganska sÀllsynt, men man kan ta en liten stel trÄdbit och stoppa ner i pin/hÄl 1 och 2, och dÄ fungerar bandarens transportknappar igen. OBS! Àr du osÀker pÄ villka hÄl det Àr, chansa inte att stoppa i trÄdbiten, det ligger spÀnning pÄ nÄgra stift, och kanske kan stÀlla till med nÄgot strul. --Bosse Redigerat 23 februari 2009 av Bo Hansén
christer0651 Postat 23 februari 2009 Postat 23 februari 2009 Ett litet tips till er som köpt en Revox A77, och fÄr den till att driva fram bandet. PÄ baksisdan dÀr kontakterna sitter, nÀr nÀtkontakten, sitter det en "DIN-uttag" med 10 poler. Denna kontakt Àr till för en remotekontroll av transportknapparna. Normalt skall det sitta en "blindkontakt" i detta uttag för att bandarens transportknappar skall fungera. Finns inte denna kontakt pÄ bandaren, sÄ mÄste pin 1 och 2 sammankopplas pÄ nÄgot sÀtt, och det lÀr nog bli svÄrt att hitta denna 10 poliga kontakt dÄ den Àr ganska sÀllsynt, men man kan ta en liten stel trÄdbit och stoppa ner i pin/hÄl 1 och 2, och dÄ fungerar bandarens transportknappar igen. OBS! Àr du osÀker pÄ villka hÄl det Àr, chansa inte att stoppa i trÄdbiten, det ligger spÀnning pÄ nÄgra stift, och kanske kan stÀlla till med nÄgot strul. --Bosse JodÄ, den sitter pÄ plats som vanligt. Kanske bara ska dra den lite ut och in om det uppstÄtt dÄlig kontakt genom alla Är..? à terkommer nÀr jag testat. /Lars
christer0651 Postat 23 februari 2009 Postat 23 februari 2009 JodÄ, den sitter pÄ plats som vanligt. Kanske bara ska dra den lite ut och in om det uppstÄtt dÄlig kontakt genom alla Är..? à terkommer nÀr jag testat. /Lars Det klickar till pÄ olika sÀtt om jag har proppen i eller ur, dÀr torde alltsÄ finnas kontakt. BandspÀnningen slÄr till med proppen i men det Àr fortfarande drivningen som inte funkar. Tacksam för hjÀlp /Lars
christer0651 Postat 17 mars 2009 Postat 17 mars 2009 Jag har hittat en bra firma i HjÀrup utanför Lund som köper in, reparerar och sÀljer f a gammal, men Àven ny Hifi. De renoverar bandspelare ocksÄ. Jag sÀljer nu min studiovariant Revox A77 till dem, eftersom jag köpt en annan pÄ Tradera. www.rehifi.se
Guitar Nilsson Postat 17 mars 2009 Postat 17 mars 2009 Jag har hittat en bra firma i HjÀrup utanför Lund som köper in, reparerar och sÀljer f a gammal, men Àven ny Hifi. De renoverar bandspelare ocksÄ. Jag sÀljer nu min studiovariant Revox A77 till dem, eftersom jag köpt en annan pÄ Tradera. www.rehifi.se Den hÀr firman, kommer de att fixa upp din A77 för att sÀlja den? Vad betyder det att det Àr en studiovariant?
christer0651 Postat 17 mars 2009 Postat 17 mars 2009 Den hÀr firman, kommer de att fixa upp din A77 för att sÀlja den? Vad betyder det att det Àr en studiovariant? Japp, de renoverar vad som behövs till bÀsta skick och sÀljer sedan. Studiovariant innebÀr att den saknar trÀsargen runtom och alltsÄ pÄ ett sÀtt platsar bÀst i ett bord liggande "pÄ rygg". Jag har satt fast ett stabilt band att bÀra omkring apparaten med.
Guitar Nilsson Postat 17 mars 2009 Postat 17 mars 2009 Japp, de renoverar vad som behövs till bÀsta skick och sÀljer sedan. Studiovariant innebÀr att den saknar trÀsargen runtom och alltsÄ pÄ ett sÀtt platsar bÀst i ett bord liggande "pÄ rygg". Jag har satt fast ett stabilt band att bÀra omkring apparaten med. Vad tror du priset hamnar pÄ?
Guitar Nilsson Postat 21 mars 2009 Postat 21 mars 2009 Ăr det nĂ„gon som vet om A77 inte har relĂ€styrda motorer? NĂ„gon sa B77 Ă€r bĂ€ttre bla pga att den har relĂ€styrda motorer och att A77 inte har det. Ăr det mekaniska lĂ€nkarmar och doningar kopplade till play, rew och ff-knapparna pĂ„ A77? Ăr dĂ„ bandaren sĂ„ gammal som frĂ„n 1969 kan det ju vara risk för glappa leder...
Bo Hansén Postat 23 mars 2009 Postat 23 mars 2009 (redigerat) Guitar Nilsson, Rexox A77 och B77 (Àven PR99) Àr i princip lika uppbyggda, B77 Àr en A77:a men med nÄgot uppdaterad elektronik, dÄ man bl.a. har infört nÄgra IC-kretsar pÄ nÄgra stÀllen i signalvÀgen. BÄda maskinerna har relÀstyrd bandtransport, ingen av dom har servostyrning, som exempelvis Revox A700 eller Studer A67/B67. --Bosse Redigerat 25 mars 2009 av Bo Hansén
christer0651 Postat 23 mars 2009 Postat 23 mars 2009 Vad tror du priset hamnar pÄ? Egentligen ingen aning, men skulle gissa pÄ mellan 1500 och 2000. Har just sÄlt min A77 till REhifi, kolla pÄ deras hemsida (under övrigt övrigt) efter nÄgraveckor eller ring och kolla.
Guitar Nilsson Postat 23 mars 2009 Postat 23 mars 2009 Egentligen ingen aning, men skulle gissa pÄ mellan 1500 och 2000. Har just sÄlt min A77 till REhifi, kolla pÄ deras hemsida (under övrigt övrigt) efter nÄgraveckor eller ring och kolla. Jag stÄr liksom lite pÄ kö för den bandaren. Men deras Revoxreparatör Àr pÄ semester nu har de mailat.
Crippainti Postat 27 september 2020 Postat 27 september 2020 Tjena! Gammal trÄd men tÀnkte att jag frÄgar runt lite i Àldre trÄdar innan jag startar en ny. SÄ.. Àr det nÄgon som vet om nÄgot bra service stÀlle i stockholm eller nÀrliggande nu 2020? Har en Revox A77 som behöver massa kÀrlek
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.