Jump to content
Annons

LÖST: Ultralite fungerar inte med Virus TI i Cubase


Acidman

Recommended Posts

Igår uppdaterade jag min Virus TI. Efter det så kan jag inte använda Ultralites ASIO drivrutin i Cubase. Om jag väljer Virus egna ASIO eller andra drivrutiner fungerar det. Även efter jag installerade om Ultralites drivrutiner så kraschar Cubase.

Finns det något enkelt sätt att kolla ASIO i något annat program? Fungerar det inte där heller verkar det som drivrutinen blivit korrumperad eller något.

Redigerat av Olsberg
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag löste problemet. Om någon är intresserad eller får liknande problem i framtiden, så raderade jag "defaults.xml"-filen i mappen "data application folder. Den mappen är normal hidden så man får fixa det för att se den. Efter det fungerade Cubase som normalt, men vissa förinställda inställningar försvinner dock.

Link to comment
Dela på andra sajter

fan.. jäkla access.. dom brukar alltid maila när det kommer ny update.. tur att man häckar här så man får reda på lite 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

fan.. jäkla access.. dom brukar alltid maila när det kommer ny update.. tur att man häckar här så man får reda på lite 🙂

😛

Har bara kunnat nosa på det pga andra problem. Sitter med ett projekt i bakgrunden som jag sätter på då och då. Än sålänge inga sync-problem och jag använder en arp också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...