arion (oregistrerad) Postat 19 september 2007 Postat 19 september 2007 Har ett par AKG k240 hörlurar som är kopplad till mixern och alltid varit. När jag senare idag skulle spela nåt i hörlurarna så kommer det bara ljud i det högra örat? Köpt nya högtalarmonitorer som jag kopplade in idag och hade de på fett hög volym från början och hade glömt ta ut mina hörlurar, så blev fett hårt ljud. Kan det varit det som slagit ut ljudet i vänstern? För jag ser inga fysiska skador alls på själva hörlurarna och dess kabel? Det är alltså inte bara i inspelningsprogramet det bara hörs i den högra hörluren, utan även i winamp, msn messenger osvosv. allt Har kollat inställningarna på mixerbordet, allt är som det ska. Har kollat om teleadaptern på kabeln sitter för löst, nej det gjorde den inte. Har tagit av teleadaptern och kopplat hörlurarna till min ipod, då funkade båda hörlurarna. Så det är alltså inte hörlurarna/kabeln det är fel på, då måste det vara mixerbordet eller inställningar i datorn? Någon kunnig, hjälp!
darkhaze Postat 8 oktober 2007 Postat 8 oktober 2007 Jag kan tyvärr inte hjälpa mycket men tänkte ändå svara ngt kort. När sådana händelser händer och hörluren egentligen fungerar på andra ställen (iPoden) så är det oftast något trixigt med inställningarna. Sådant händer lite då o då för mig och när jag väl löser problemet brukar det vara ngn liten miss man har gjort i de inre inställningarna. Tror inte det är ngt fel på hörlurarna iaf. Hoppas ngn annan här inne kan hjälpa dig mer. 🙂
YellowStudio Postat 8 oktober 2007 Postat 8 oktober 2007 Har du provat att dra ur strömkablarna ett par minuter till dator och övrig utrustning, eventuellt koppla bort högtalarna och se om lurarna fungerar med det system du hade det innan. Ibland kan strömmen ligga kvar och störa.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.