Jump to content
Annons

Hjälp med gitarr- och basVST:er


CaddyLacMusic (oregistrerad)

Recommended Posts

CaddyLacMusic (oregistrerad)

Tjenare. Ja hade tänkt testa att spela in lite rock/ballad-aktiga låtar med Cubase. Har redan EZ-Drummer och lite andra trumVST:er, men vart hittar jag en riktigt bra VST med t.ex. bas och gitarr ljud? jag kan inte ha Virtual Bassist och Virtual Guitaris, eftersom jag kör med Cubase LE som saknar Steinberg Key...

/// Tack, Caddylacmusic

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Vill du ha för både Gitarr och Bas i ett så är det väl Guitar Rig som gäller. Sedan har ju IK Multimedia AmpliTube 2 och Ampeg SVX som verkar väldigt omtyckta. Nu pratar jag dock VST och inte VSTi. Så du måste kunna koppla in en gitarr och lira själv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjenare. Ja hade tänkt testa att spela in lite rock/ballad-aktiga låtar med Cubase. Har redan EZ-Drummer och lite andra trumVST:er, men vart hittar jag en riktigt bra VST med t.ex. bas och gitarr ljud? jag kan inte ha Virtual Bassist och Virtual Guitaris, eftersom jag kör med Cubase LE som saknar Steinberg Key...

/// Tack, Caddylacmusic

För gitarr, kolla in Musiclab RealGuitar och RealStrat. RealStrat i kombination med IK Amplitube 2 är en höjdare! Enklare och billigare alternativ (utan loopar och patterns) är t.ex. ManyGuitar från Manytone.

För bas kan du t.ex. kolla in ManyBass från Manytone.

Manytones produkter är förbaskat bra för priset tycker jag!

Om du har NI Kontakt 2 (eller kan tänka dig investera i den) så finns det många fantastiskt fina sampleset för både gitarr o bas: Pettinhouse DirectGuitar och DirectBass, Chris Hein Guitars, Vintaudio Electric Guitars, Chocolateaudio Mock Bass, Scarbee BlackBass, Chris Hein Warwick Bass, för att nämna några.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite relaterat ämne:

Undrar om nån har tips på en förstärkaremulerings-plugg typ billig/gratis som gör att en elbas låter bra.

Efter line-inspelning av bas kan man ju mecka med eq, dist och komprssor visst...

men om det fanns nån plugg som låter mer basförstärkare?!?

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite relaterat ämne:

Undrar om nån har tips på en förstärkaremulerings-plugg typ billig/gratis som gör att en elbas låter bra.

Efter line-inspelning av bas kan man ju mecka med eq, dist och komprssor visst...

men om det fanns nån plugg som låter mer basförstärkare?!?

Ett gratis impulsreverb som t.ex SIR laddat med en högtalarimpuls från t.ex noisevault.com borde göra susen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite relaterat ämne:

Undrar om nån har tips på en förstärkaremulerings-plugg typ billig/gratis som gör att en elbas låter bra.

Efter line-inspelning av bas kan man ju mecka med eq, dist och komprssor visst...

men om det fanns nån plugg som låter mer basförstärkare?!?

Kolla http://frettedsynth.asseca.com/ finns två, Helian 1 och 2. Helt ok.

Tack för tips!

Ska hem o prova

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...